همشهری آنلاین: کتاب مطالعات روزنامه‌نگاری با هدف بازسازی منطقی تحول تاریخی سیاست،فلسفه و اقتصاد روزنامه‌نگاری منتشر شد.

Journalism studies

دکتر پرویز علوی، مترجم کتاب مطالعات روزنامه‌نگاری در پیش‌گفتار کتاب نوشته‌است:"همان‌طور که جهان سیاست و امور عمومی طی دو دهه‌ گذشته به‌تدریج تغییراتی اساسی کرده‌اند،روزنامه‌نگاری نیز متحول شده‌است.با این‌وجود،غالبا به‌نظر می‌رسد که روزنامه‌نگاری به ایده‌ها،افکار و مباحثی وابسته‌شده است که ماهیت انتقادی خود را تا حدود زیادی از‌دست داده‌اند".

مطالعات روزنامه‌نگاری،چرا و چگونه؟، روزنامه‌نگاری و دانشگاه،آموزش روزنامه‌نگاری،روزنامه‌نگاران دروازه‌بان،پوشش خبری جنگ و صلح،روزنامه‌نگاری توسعه،روزنامه‌نگاری و دموکراسی و روزنامه‌نگاری و جهانی‌شدن عنوان مقاله‌هایی است که در این کتاب چاپ شده‌.

"روزنامه‌نگاری ،از زمانی به‌وجود می‌آید که افراد نیاز به سهیم‌شدن در اطلاعات را تشخیص می‌دهند".

"اخلاق خدمت به عموم مردم درمورد روزنامه‌نگاری،در مقایسه با سایر مشاغلی که مدعی جایگاه و منزلت حرفه‌ای‌اند،می‌تواند اهمیت خاصی پیدا کند،زیرا روزنامه‌نگاری فاقد دانش پنهانی و محرمانه است و ادعای روزنامه‌نگاران در داشتن استقلال و اقتدار تا حدود زیادی به ادعای آنان در خدمت به منافع عمومی بستگی پیدا می‌کند".

این کتاب را انتشارات ثانیه در هزار و 100 نسخه و 256 صفحه منتشر کرده‌است.

"در این مجموعه با تشریح مباحث و مسائل اساسی جنبه‌های انتقادی مطرح در رابطه با وضعیت کنونی روزنامه‌نگاری مورد بازبینی قرار می‌گیرند و آنگاه برای بررسی این مسائل  شیوه‌ها و روش‌هایی جایگزین پیشنهاد می‌شود".

کد خبر 234994
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز