همشهری آنلاین: معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه اعلام کرد: طرح پیشنهادی ایران به ۱+۵ مراحل نهایی خود را طی می‌کند و روز سه شنبه در جلسه رسمی به ۱+۵ ارائه خواهد شد.

عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: بسته پیشنهادی ایران به 1+5 مراحل نهایی خود را طی می‌کند و مذاکرات نهایی درباره بسته انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح پیشنهادی ایران روز سه شنبه در جلسه رسمی به 1+5 ارائه خواهد شد.

بر اساس این گزارش محمد جواد ظریف به همراه هیأت ایرانی فردا برای انجام مذاکرات ایران و 1+5 راهی ژنو می شوند. ظریف فردا شب در ضیافت شام با کاترین اشتون شرکت می‌کند. پیش از این اعلام شده بود که طرح پیشنهادی ایران در ضیافت شام ارائه خواهد شد که عباس عراقچی تأکید کرد: پیش از روز سه شنبه و جلسه رسمی طرح به 1+5 ارائه نخواهد شد.

با این حال خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد پیشنهاد جدید ایران مشتمل بر سه بخش است .این طرح دارای چارچوب زمانی مشخص است و گام های اول و آخر در آن تعیین شده است.

تحلیلگران معتقدند جمهوری اسلامی ایران در دور جدید مذاکرات قطعا از حقوق مسلم خود عقب نشینی نخواهد کرد و به خصوص هر پیشنهادی که در ان هریک از حقوق ایران لحاظ نشود رد خواهد شد که در این چارچوب بر اساس سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران می توان تاکید کرد که تعلیق غنی سازی،پیشنهاد خروج اورانیوم از ایران،تعطیلی فردو یا آب سنگین اراک از جمله خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و اساسا مطابق مواضع پیشین مقامات جمهوری اسلامی ایران اصل غنی سازی قابل مذاکره و چانه زنی نخواهد بود.

مذاکرات ایران و 1+5 روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ژنو برگزار خواهد شد . محمد جواد ظریف در جلسه افتتاحیه نشست در روز سه شنبه حضور خواهد داشت و ادامه نشست با حضور معاونین وزرای خارجه 6 کشور و ایران برگزار خواهد شد . ریاست هیأت ایران را در نشست معاونین عنباس عراقچی به عهده دارد.

کد خبر 234905
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز