شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: ژنرال‌های ارتش آمریکا در عراق در گزارش‌هایشان به وزیر دفاع این کشور به شکست طرح امنیتی بغداد اعتراف کرد‌ه‌اند.

به گزارش ایسنا روزنامه‌ انگلیسی فایننشیال تایمز با درج این خبر نوشت: ژنرال‌های ارتش آمریکا درعراق در گزارش‌هایی که آن را تقدیم رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا کردند به شکست طرح‌های امنیتی در بغداد در پایان دادن و یا کاهش خشونت‌ها درعراق معترف شدند.

ژنرال‌های ارتش آمریکا هم‌چنین تاکید کردند که طرح امنیتی بغداد نه تنها کاهش خشونت‌ها در عراق را به دنبال نداشتند بلکه به افزایش آمار سربازان کشته شده‌ی آمریکایی و غیر نظامیان عراقی منجر شده است.

براساس این گزارش فرماندهان نظامی آمریکا نسبت به تحقق اهداف طرح امنیتی بغداد ابراز تردید کرده‌اند.

فایننشیال تایمز در ادامه گزارش خود به نقل از رهبران نظامی آمریکا آورده است که افزایش حملات علیه نیروهای اشغالگر در عراق نشانه‌ی آن است که گروه‌های مقاومت عراق دریافته‌اند عدم بهبود اوضاع امنیتی عراق ممکن است به کاهش نیروهای آمریکایی در این کشور منجر شود. 

روزنامه‌ی وال استریت ژورنال، چاپ آمریکا، نیز از گزارش جدیدی مبنی بر ضرورت تجدید نظر در استراتژی آمریکا خبر داده که به ژنرال دیوید پترائوس، فرمانده‌ نیروهای آمریکایی درعراق ارایه شده است.

در این گزارش دولت عراق یک دولت شکست خورده معرفی شده و بر ضرورت تلاش جهت موفقیت روند صلح و آشتی ملی در این کشور تاکید شده است.

کد خبر 23478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز