همشهری‌آنلاین: دکتر داود زارعیان، دبیرکل کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی، درخصوص نحوة حرفه‌ای بودن در روابط‌عمومی گفت: متاسفانه بسیاری از مدیران و کارگزاران حوزة روابط‌عمومی تصور می‌کنند با تغییر دولت باید اصل و اساس کار روابط‌عمومی را دگرگون کنند، در حالی که ماهیت اصلی کار روابط‌عمومی کاملاً واضح، مشخص و غیرقابل تغییر است و با تغییر دولت، پایه و بنیان تغییر نمی‌کند.

داود زارعیان

یک روابط‌عمومی حرفه‌ای، اصول و چارچوب استاندارد این عرصه را به خوبی می‌شناسد و فارغ از اینکه چه کسی رییس سازمان است باید به کار خود ادامه ‌دهد.

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: قطعاً مدیران ارشد وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها از روابط‌عمومی‌های خود رفتار حرفه‌ای را می‌طلبند و اگر جز این باشد آن سازمان‌ها اعتماد خود نزد افکار عمومی را از دست می‌دهند.

وی یادآور شد: از ابتدای تشکیل دولت یازدهم، مشاهده کردیم بیشتر انتصاب‌هایی که در حوزه‌های مختلف انجام شده است با وسواس و دقت همراه بوده و سعی کرده‌اند حرفه‌ای‌های هر حوزه را انتخاب کنند و همین موضوع می‌تواند بر تلاش روابط‌عمومی‌ها برای حرفه‌ای‌گرایی صحّه بگذارد؛ روابط‌عمومی‌ها باید از این رویکرد دولت چنین برداشت کنند که اگر اعتقاد به حرفه‌ای عمل کردن داشته باشند دیگر نیاز نیست بله‌قربان‌گوی مدیران سازمان باشند و می‌توانند به سهولت آنها را با رفتار و عملکرد حرفه‌ای خود همراه و همساز کنند.

دکتر زارعیان همزمانی برگزاری اولین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی با دولت حرفه‌ای‌گرای یازدهم را به فال نیک گرفت و افزود: امیدواریم در مجالی که 29 مهرماه در قالب برگزاری کنفرانس فراهم می‌شود بتوانیم اصول و مبانی رفتار حرفه‌ای در روابط‌عمومی را برای همکاران‌مان تشریح و تحلیل کنیم تا آنها بتوانند در آیندة کاری خود به سمت حرفه‌ای عمل کردن بروند و گرایش به حرفه‌ای شدن را تقویت کنند.

کد خبر 234731
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز