شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

گروه بورس: شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته باز‌هم رکوردشکنی کرد و با ۱.۸درصد افزایش برای نخستین‌بار به مرز ۷۰ هزار واحد رسید.

بورس

کارشناسان معتقدند ممکن است در روزهای آینده بار دیگر رکورد‌های جدیدی به ثبت برسد.به گزارش همشهری، در مبادلات روزگذشته ارزش معاملات بورس تهران به نحو محسوسی رشد کرد و به 641 میلیارد تومان رسید، در عین حال ارزش کل بورس تهران برای نخستین‌بار به 340 هزار میلیارد تومان معادل 113.3میلیارد دلار رسید. این در حالی است کارشناسان بر این باورند که درصورت موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات ایران و 1+ 5 در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه بورس وارد مرحله تازه‌تری از رشد خواهد شد.

به‌گفته کارشناسان بورس، در طول 2هفته گذشته بازار سهام علائم مثبت خود را نشان داده و شاخص‌های بورس به رشد خود ادامه داده است.حسین اسدی‌نیا کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با همشهری درباره اثرات سیاسی اتفاق‌های پیش رو گفت: بازار سهام در انتظار برگزاری مذاکرات هسته‌ای است و درصورتی که این مذاکرات مثبت باشد بازار سهام با جهش‌های بیشتری مواجه می‌شود اما ممکن است در طول 2روز آینده به‌دلیل افزایش فشار عرضه و همچنین تعطیلات پیش رو اندکی با نزول مواجه شود.

وی با مثبت ارزیابی کردن فضای سیاسی به‌وجود آمده در کشور گفت: علائم سیاسی و اقتصادی نشان می‌دهد که روند سیاست خارجی به سمت مثبت پیش می‌رود ضمن آنکه در همین مدت کوتاه هزینه تجارت در ایران که 3برابر کشور‌های توسعه یافته است کاهش یافت و روند تولید نیز علائم رشدش را آغاز کرده است.وی ادامه داد: به‌عنوان مثال شرکت پتروشیمی جم که تا پیش از این با 65درصد ظرفیت تولید‌ش کار می‌کرد اعلام کرد به‌زودی میزان تولید‌ش به 100درصد ظرفیت خواهد رسید.

اسدی‌نیا با بیان اینکه آینده بازار سهام درخشان است، گفت: بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری در حال حاضر بورس است و در آینده هم فرصت‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری در بورس به‌وجود خواهد آمد.این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند از سال 93رشد اقتصادی ایران آغاز خواهد شد و این موضوع کمک زیادی به بهبود فضای اقتصادی کشور خواهد کرد و منجر به افزایش سود شرکت‌های بورس می‌شود.به‌گفته وی صنایعی مانند پتروشیمی، معادن و فلزات و خودروسازی روز‌های خوبی در بازار سهام خواهند داشت.

کد خبر 234721
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز