گروه بورس: تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد صندوق‌های سرمایه‌گذاری توانسته‌اند از ابتدای سال تاکنون ۲۳تا ۱۱۰درصد سود نصیب سرمایه‌گذاران خود کنند.

بورس

به گزارش همشهری، اطلاعات جدید نشان می‌دهد میزان بازده برخی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری حتی از میانگین بازده بورس تهران پیشی گرفته است. شاخص کل بورس تهران که بیانگر میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس است از ابتدای سال تاکنون 80درصد رشد کرده و این به‌معنای این است که سهامداران بورس تهران در این مدت به‌طور متوسط 80درصد سود از محل سرمایه‌گذاری در بورس به‌دست آورده‌اند اما آمار‌ها نشان می‌دهد 13صندوق سرمایه‌گذار مشترک توانسته‌اند بازده بالاتری از بازده بورس به‌دست بیاورند حتی بازده 3صندوق از ابتدای سال تاکنون بیش از 100درصد بوده است.

با وجود رشد شاخص‌های بورس بازار‌های سنتی دیگر نظیر سکه، طلا، ارز و مسکن در رکود به‌سرمی‌برند. بخش زیادی از رشد شاخص‌های بورس مربوط به رشد معاملات پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری از 24خرداد تاکنون بوده است و صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز توانسته‌اند در این مدت سود زیادی به‌دست بیاورند. رشد شاخص‌های بورس از هفته آخر خرداد‌ماه شتاب بیشتری گرفته و در این مدت ارزش دارایی صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز روند صعودی پیدا کرده، به‌طوری که 3صندوق سرمایه‌گذاری توانسته‌اند در این مدت بیشتر از 100درصد بازده به‌دست بیاورند.

براساس آمارموجود صندوق‌های سرمایه‌گذار توانسته‌اند از ابتدای سال تاکنون 23تا 110درصد سود نصیب سرمایه‌گذاران خود کنند که از این تعداد صندوق سرمایه‌گذاری رفاه با 110درصد بازده در صدر جدول پر بازده‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری قرارگرفته است. پس ازرفاه، صندوق‌های بانک توسعه تعاون و مشترک آسمان یکم به‌ترتیب با 106و 105درصد بازده در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

صندوق‌های فارابی، بورس ایران و مشترک آرمان نیز هرکدام به‌ترتیب با 95،96و 93درصد بازده در جایگاه‌های سوم تا ششم به لحاظ بیشترین میزان بازده قرار گرفته‌اند. صندوق‌های کاریزما، پویا، سینا و توسعه صادرات نیز توانسته‌اند در این مدت 85تا 90درصد سود به‌دست بیاورند و در رتبه‌های ششم تا دهم پربازده‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری قرار بگیرند.

در مجموع از ابتدای سال تاکنون هیچ صندوقی با عملکرد منفی روبه‌رو نشده و بازده همه صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این مدت مثبت بوده است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری سبدی متشکل از مجموعه‌ای از سهام، اوراق مشارکت، سپرده‌های بانکی، وجه نقد و سایر اوراق بهادار پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است که توسط گروهی از کارشناسان خبره اداره می‌شود. این صندوق‌ها محلی برای سرمایه‌گذاری افرادی است که اطلاعات یا زمان کافی برای سرمایه‌گذاری مسقیم در بازار سهام ندارند.

کد خبر 234585
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز