همشهری آنلاین: کمیته تجدید نظر فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا روز چهارشنبه ورنون مانیلال فرناندو سریلانکایی از نزدیکان محمد بن حمام قطری رییس سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا را برای همیشه از فعالیت های مرتبط با فوتبال منع کرد.

کمیته اخلاقی فیفا پیشتر در ماه آوریل وی را به هشت ماه تعلیق از فعالیت های مربوط به فوتبال محکوم کرده بود. فرناندو به این حکم اعتراض کرده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، فدراسیون بین المللی فوتبال در بیانیه ای تصریح کرد :«پس از دو روز بررسی و نشست در زوریخ، کمیته تجدید نظر فیفا تصمیم گرفت ورنون مانیلال فرناندو را برای همیشه از هرگونه فعالیت مربوط به فوتبال در سطح ملی و بین المللی منع کند.»

در بیانیه فیفا آمده است:«این قام سریلانکایی به دلیل نقض بند 13 (مقررالت عمومی)، بند 19 ، بند 20 (پذیرفتن هدایا)، بند 21 (فساد) و بند 42 (تعهد به همکاری) با این حکم مواجه شده است.»

فرناندو 63 ساله پیش از محرومیت از ژانویه سال 2011 در کمیته اجرایی فیفا و نیز کنفدراسیون فوتبال آسیا عضویت داشت.
رسانه های انگلیسی پیشتر اعلام کرده بودند فرناندو یکی از همراه بن حمام در سفر ماه مه سال 2011 به ترنیداد و توباگو بوده است. بن حمام در این سفر احتمالا تلاش کرده است برای انتخابات ریاست فیفا که قصد شرکت در آن را داشت، رای جمع کند.

کد خبر 234504

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز