سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بن‌همام 63 ساله، کاندیدای سابق ریاست فدراسیون جهانی فوتبال و عضو کمیته اجرایی فیفا و رئیس سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا از تمامی فعالیت‌های فوتبالی محروم شد.

Bin Hammam

به گزارش ایسنا، محمد بن همام، برای همیشه از ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا استعفا کرد.

وی در بیانیه‌ای رسمی که آژانس خبرگزاری فرانس پرس آن را منتشر کرد گفت: برای من رای کاس، که بالاترین دادگاه داوری - ورزشی است، کافیست. محرومیت‌های فیفا علیه من بدون توجیه است. تصمیم اخیر کمیته‌ اخلاقی فیفا نشان داد که طرح آنها با وجود صرف ده‌ها میلیون دلار برای اتهام زدن به من به شکست انجامید. نمی‌خواهم زندگی‌ام این گونه ادامه یابد و همواره در پی اثبات بی‌گناهی خود باشم. می‌خواهم بر روی زندگی‌ام تمرکز کنم و به خانواده‌ام برسم. در هر حال چنانچه اتهامات دیگری علیه من مطرح شود، دلایل و مستندات خود را ارائه خواهم داد. می‌خواهم از تمام کسانی که در این مدت از من حمایت کردند تشکر کنم. متاسفم که در زمانی که همه دوستان و نزدیکان من انتظار داشتند که من به مبارزه خود ادامه دهم و به سکان هدایت AFC برگردم استعفای خود را اعلام می‌کنم. از امروز به بعد می‌خواهم بر روی آینده‌ام تمرکز کنم و به ادعاهای پوشالی و یاوه گویی‌ها نیز توجهی نکنم.

وی افزود: فوتبال محبوب‌ترین ورزش در جهان است. من افتخار می‌کنم که به این ورزش که از ته دل عاشق آن بودم خدمت کردم.

برای این ورزش جذاب آرزوی موفقیت می‌کنم. من 40 سال در فوتبال با قلب و روح عاشقانه خدمت کردم.

فیفا دوشنبه (27 آذر) کمی پس از اعلام استعفای شیخ قطری او را برای همیشه از فعالیت‌های ورزشی محروم کرد.

در بیانیه رسمی فیفا آمده است: محرومیت بن‌همام به خاطر گزارش نهایی بود که مایکل گارسیا، رئیس کمیته‌ اخلاقی فیفا ارائه داد. به موجب قوانین جدید فیفا کمیته‌ اخلاقی می‌تواند حتی با وجود استعفای یک شخص اتهامات او را پیگیری کند و در صورت لازم حکم نهایی را صادر کند. کمیته‌ اخلاقی تصمیم گرفت بن‌همام را برای همیشه از فعالیت‌های فوتبالی محروم کند.

فیفا پیش از این در ماه ژوئن 2011 بن همام را به خاطر دادن رشوه به اعضای فدراسیون کونکاکاف از ریاست AFC محروم کرد و اجازه شرکت او در انتخابات ریاست فیفا را نداد. شیخ قطری نسبت به این حکم فیفا اعتراض کرد و آن را ظالمانه دانست. وی پیش از این از سوی دادگاه عالی داوری ورزشی تبرئه شد، اما فیفا این حکم را معتبر ندانست و سرانجام وی را برای همیشه از فعالیت‌های ورزشی محروم کرد.

کد خبر 194812
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز