همشهری آنلاین: کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اعلام کرد یک گروه ضربت برای مقابله با تبانی در مسابقات فوتبال در این قاره تشکیل داده است.

interpol

به گزارش الجزیره  دبیر کل  کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) آلکس سوسی روز جمعه 22 فوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد این گروه ضربت با همه گروه‌های ذینفع همکاری خواهد کرد و به انجمن‌های عضو راه‌های برای ریشه‌کردن تبانی و سازوکارهایی برای مقابله با آن آموزش خواهد داد.

او گفت: "ما با تشکیل دادن این گروه می‌خواهیم آموزش، تعلیم و اعمال اقداماتی را از این طریق یک جایگاه هماهنگ کنیم."

یوروپل، سازمان ضدجرم اروپا، اعلام کرد  یک سازمان شرط بندی که از سنگاپور اداره می شده است، در صدها مسابقه فوتبال تبانی انجام داده است. این سازمان حدود 680 مسابقه مشکوک را شناسایی کرده است که از جمله شامل مسابقات جام جهانی و قهرمانی اروپا و لیگ قهرمانان اروپا می‌شود.

یک فرد سنگاپوری به نام تان سیت انگ نیز متهم شده است که رئیس سازمانی بوده است که در تبانی کردن مسابقات فوتبال در سراسر جهان دست داشته است و پلیس ایتالیا هم برای او حکم بازداشت صادر کرده است.

پلیس ایتالیا یک دستیار فراری این حلقه تبانی در مسابقات را روز پنجشنبه این هفته دستگیر کرد؛ این شهروند 31 ساله اسلوونیایی، یک بازیکن سابق، از سنگاپور به ایتالیا پرواز کرد تا خودش را تسلیم مقامات کند.

سنگاپور می‌گوید تان در این دولت- شهر تحت تعقیب نیست، اما در حال همکاری با مقامات اروپایی برای تحقیق درباره این سندیکای تبانی است.

آسیا مدت‌ها است درگیر تبانی در مسابقات فوتبال بوده است، و از جمله می‌توان به کشف موارد پرسروصدایی در سال‌های اخیر در کره جنوبی، مالزی و چین اشاره کرد.

فیفا (فدراسیون بین‌المللی فوتبال) ماه گذشته 41 بازیکن فوتبال اهل کره جنوبی را به خاطر یک رسوایی تبانی در مسابقات در "لیگ کی" این کشور برای همه عبور از فوتبال محروم کرد.

به گفته سوسی چین نیز 33 بازیکن و مقام فوتبال را برای همه عمر از کار ممنوع کرده و سنگاپور استفاده از آزمون دروغ‌سنجی بر روی بازیکنان را آغاز کرده است.

دبیر کل AFC از این اقدامات بوسیله انجمن‌های فوتبال در چین، سنگاپور، کره جنوبی و مالزی استقبال کرد و از سایر اعضا خواست این کشورها را سرمشق قرار دهند.

او گفت: "برخی فدراسیون‌های عضو مدت‌هاست با خطر تبانی در مسابقات مواجه بوده‌اند، ایده‌های جدیدی را برای مقابله با تبانی در مسابقات به کار گرفته‌اند و توانسته‌اند این خطر را مهار کنند."

کد خبر 202575
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز