مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) از پرواز بالگرد ملی کشورمان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت : با این کار ایران جزو پنج کشور سازنده بالگرد در دنیا می‌شود.

بالگرد ایران

به گزارش واحد مرکزی خبر، امیرخلبان احمدآبادی درحاشیه چهاردهمین همایش ملی مهندسی سطح در دانشگاه صنعتی اصفهان افزود : این بالگرد ۱۴ نفره با ۱۶متر طول و بدنه بطورکامل کامپوزیتی همسطح بالگردهای ۲۱۲ و ۴۱۲ است و در دهه فجر امسال اولین پرواز خود را به صورت آزمایشی انجام خواهد داد.

او با اشاره باینکه کار طراحی و ساخت این بالگرد از ۲ سال پیش با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شده است گفت: این بالگرد به دلیل بدنه کامپوزیتی خود سبکتر و مقاومتر است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) ایران را چهارمین قدرت بالگردی دنیا خواند و تصریح کرد ، ایران نخستین کشور در دنیا در زمینه تنوع بالگردی با ۱۳ نوع مختلف است.

امیرخلبان احمدآبادی گفت : اکنون مشتری‌هایی حاضرند تا ۱۶میلیون دلار برای بالگرد ایرانی هزینه کنند.

مدیرعامل شرکت پنها افزود : این شرکت از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته های مرتبط با کار خود استقبال می کند و در زمینه استخدام نیرو نیز محدودیتی ندارد.

امیرخلبان احمدآبادی همچنین به همکاری با دانشگاه‌ها واجرای طرح‌های پژوهشی اشاره کرد و افزود: ما به ارزش ۹ میلیارد ریال قرارداد با دانشگاه صنعتی اصفهان برای طرح پایداری بالگرد داریم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) افزود: پنها یک دانشگاه است و فضای کار برای همه در آن وجود دارد.

چهاردهمین همایش ملی مهندسی سطح پس از دو روزفعالیت امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان پایان یافت.

کد خبر 234481
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز