مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: پزشکان روز سه‌شنبه ۸ اکتبر در یک عمل جراحی لخته خونی را که سمت راست مغز رئیس‌جمهور آرژانتین را تحت فشار قرار داده بود و باعث سردرد و بیحسی دست‌های او شده بود، را خارج کردند.

fernandez۲

به گزارش واشنگتن پست پزشکان می‌گویند حال خانم فرناندز خوب است، و هیچ عارضه‌ای رخ نداده است، اما او برای مدت باید در بیمارستان بستری بماند.

آلفردو اسکموسیمارو ،سخنگوی رئیس‌جمهور آرژانتین، در سخنان مختصری خطاب به گروهی از طرفداران فرناندز که در خارج از بیمارستان گرد آمده بودند، گفت که عمل جراحی "رضایت بخش بوده است، همه چیز بسیار خوب بوده است" و اینکه رئیس‌جمهور از همه افرادی که به او کمک کرده‌اند، تشکر می‌کند.

فرماندار بوئنوس آیرس، دانیل سسیولی که قصدش برای جانشینی فرناندز در سال 2015 اعلام کرده است، از جمله سیاستمداران بسیاری بود که آرزوی بهبودی سریع او را کردند. سسیولی گفت: "به خواست خدا او به زودی با توانایی کامل به میان ما باز خواهد گشت."

کارشناسان این عمل جراحی - سوراخ کردن جمجمه و تخلیه کردن خون- را عملی کم خطر توصیف می‌کنند که تقریبا همیشه نتایج مثبت دارد، اما بهبودی از این عمل ممکن است یه ماه یا بیشتر به طول انجامد، و برای بسیاری از آرژانتینی‌ها تصور کشورشان بدون حضور رهبر 60 ساله‌شان مشکل است.

کد خبر 234326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز