همشهری آنلاین: مراسم بزرگداشت نیم قرن فعالیت سینمایی و علمی داریوش مهرجویی ۲۸ مهر ماه در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

کارگردان سینما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرهنگستان هنر، علیرضا اسماعیلی معاون پژوهشی این فرهنگستان اظهار داشت: «یکی از برنامه‌هایی که فرهنگستان هنر در دستور کار خود قرار داده، برگزاری بزرگداشت برای هنرمندان پیشکسوت است که البته اعضای پیوسته این فرهنگستان در اولیت قرار گرفته و تاکنون چندین برنامه برای آن‌ها برگزار شده است».

وی در همین زمینه ادامه داد: «برنامه بزرگداشت‌ها امسال با برگزاری بزرگداشت سه پیشکسوت هنری و تجلیل از مقام آن‌ها برای زنده یادان «محمود جوادی‌پور» و «منصوره حسینی» از اعضای پیوسته فرهنگستان هنر و «احمد اسفندیاری» از هنرمندان پیشکسوت و فعال کشورمان آغاز شد که علاوه بر مراسم بزرگداشت نمایشگاهی از آثار این استادان به مدت یک ماه در موسسه صبا به نمایش در آمد و در ادامه دو برنامه بزرگداشت دیگر نیز تا پایان سال تدارک و برنامه ریزی شد».

اسماعیلی از برگزاری بزرگداشت «داریوش مهرجویی» خبر داد و گفت: استاد مهرجویی از اعضای پیوسته فرهنگستان هنر هستند که علاوه بر وجه فیلمسازی آثار تالیفی و پژوهشی نیز دارند.

به همین مناسبت مراسم بزرگداشتی به پاس نیم قرن فعالیت سینمایی و پژوهشی ایشان از 28 مهر ماه در ساختمان مرکزی فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

معاون پژوهشی فرهنگستان هنر در خصوص برنامه‌های مختلف مراسم بزرگداشت استاد مهرجویی تصریح کرد: «در نخستین روز آیین برگزاری مراسم بزرگداشت استاد مهرجویی ارائه مقالات و سخنرانی توسط هنرمندان پیشکسوت این عرصه در نظر گرفته شده است.

همزمان با برگزاری این مراسم، نمایشگاه کتابی از آثار این هنرمند در کنار سایر آثار فاخر سینمایی تا پایان هفته به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین قرار است ویژه‌نامه‌ای شامل یادداشت و مقالاتی که استادان و پیش‌کسوتان عرصه سینما برای این هنرمند گرانقدر ارائه می‌کنند، منتشر شود و در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده نمایش سه فیلم شاخص با حضور این هنرمند و جلسه پرسش و پاسخ علاقه‌مندان و پژوهشگران به مدت سه روز خواهد بود».

علیرضا اسماعیلی همچنین برگزاری بزرگداشت استاد «حبیب‌الله آیت‌اللهی» را در آذر ماه سال جاری اعلام و اظهار داشت: «آخرین برنامه بزرگداشت امسال نیز مخصوص استاد حبیب‌الله آیت‌اللهی است.

برنامه‌هایی با عنوان «گفت‌وگو با هنرمندان» که از دیگر برنامه‌های فرهنگستان بوده برای سال آتی در کنار مراسم بزرگداشت‌ها نیز برگزار خواهد شد».

مراسم بزرگداشت نیم قرن فعالیت سینمایی و علمی «داریوش مهرجویی» یکشنبه 28 مهر ماه ساعت 15 در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

کد خبر 234228
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز