جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۲
۰ نفر

گروه دانش: نتایج تحقیقات موسسه حسابرسی ‌گرنت تورنتورن که یک شرکت معتبر حسابرسی و تحقیقاتی با شهرت جهانی است، نشان داده است مدیران شرکت‌های اروپایی از همتایان خود در سایر کشورهای جهان کمتر کار می‌کنند.

البته این مطالعه تنها بر مبنای ساعات حضور افراد در محل کار و همین‌طور ساعت‌هایی که برای ماموریت‌های اداری خارج از دفتر کار صرف می‌شود، انجام شده و مثلا ساعت‌هایی که یک مدیر ممکن است موقع صرف شام، در کنار خانواده یا حتی در رختخواب به مسائل کاری‌اش فکر کند، در نظر گرفته نشده است.

خبرگزاری فرانسه از پاریس این گزارش را منتشر کرده و بر اساس آن، مدیران شرکت‌های ‌اروپایی با 50 ساعت کار در هفته در مقایسه با حد متوسط جهانی کارکرد مدیران که 53 ساعت است کمتر کار می‌کنند.

موسسه ‌گرنت تورنتورن کارکرد متوسط مدیران در کشورهای مختلف را این‌طور گزارش کرده است: ‌مدیران شرکت‌های ایتالیایی به طور متوسط در هفته 47 ساعت کار می‌کنند. این عدد برای مدیران شرکت‌های سوئدی، هلندی ایرلندی و اسپانیایی 48 ساعت، مدیران انگلیسی 49 ساعت و فرانسوی‌ها 50 ساعت است.

این درحالی است که ‌مدیران شرکت‌های آلمانی با 52 ساعت کار در هفته از حد متوسط اروپایی بیشتر کار می‌کنند‌ و مدیران شرکت‌های هندی و آرژانتینی به طور متوسط با 57 ساعت کار در هفته بیشتر از همه مدیران شرکتها در جهان کار می‌کنند. پس از آن‌ها مدیران ارمنستانی‌، بوتسوانایی و استرالیایی با 56 ساعت کار درهفته ‌در رده دوم قرار دارند.

اما در آسیا وضع چه‌طور است؟ ‌متوسط کارکرد مدیران در کشورهای جنوب شرق آسیا 53 ساعت است که یک ساعت از متوسط کارکرد مدیران شرکت‌های کشورهای امریکای شمالی کمتر است‌. مدیران چینی 54 ساعت درهفته در دفتر کار خود حضور دارند‌ که یک ساعت از ‌مدیران امریکایی با 55 ساعت کار کمتراست.

این موسسه در خصوص میزان اضطراب مدیران شرکت‌ها هم تحقیقاتی کرده است. ‌بر اساس این تحقیقات رابطه مستقیمی‌میان زمان اختصاص یافته به کار و رشد اقتصادی کشورها وجود دارد. 56 درصد مدیران شرکت‌های همه کشورهای جهان در مقایسه با سال گذشته اضطراب بیشتری دارند.

‌بر اساس این گزارش در چین 84 درصد، در هند 79 درصد و در روسیه 76 درصد مدیران احساس اضطراب دارند‌. در عوض این رقم در کشورهای سوئد و فرانسه به ترتیب 27 و 37 درصد است.

در این مطالعه 7 هزار و 200 مدیر از 32 کشور جهان شرکت داشته اند.

بد نیست بدانید شبیه‌ترین تحقیقی که در این مورد در ایران انجام شده،‌ مطالعه‌ای است در مورد ماهیت کار مدیران ایرانی که دکتر فریبا لطیفی نتایج آن را در دومین کنفرانس بین المللی مدیریت ارائه کرد. این بررسی براساس روش تحقیق مینتزبرگ توسط 5 مدیر به مدت یک هفته به روش مشاهده سایه به سایه انجام شد.

جدول زیر جزئیات کار مدیران ایرانی با متوسط کار روزانه 8 ساعت و 6 دقیقه را در مقایسه با مدیران امریکایی، ژاپنی و هندی بر حسب درصد نشان می‌دهد:

کد خبر 23409

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز