همشهری آنلاین: کتاب تمام نهج البلاغه که حاصل تلاش حجت الاسلام سید صادقی موسوی در گردآوری جا مانده‌های نهج البلاغه در تمامی نسخه‌های موجود و جای دادن آن در یک نسخه است در مراسمی به آیت الله هاشمی رفسنجانی اهداء شد.

هاشمی

به گزارش روزنامه جمهوری اسلامی کتاب "تمام نهج البلاغه" گردآوری شده توسط حجت الاسلام سیدصادق موسوی  چهارشنبه 10 مهر ماه به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هدیه شد.

در این دیدار، حجت الاسلام سید صادق موسوی توضیحاتی درباره ویژگی‌های این کتاب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام داد و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از وی به خاطر زحماتی که برای گردآوری خطبه‌ها، نامه‌ها،‌ وصایا و کلمات قصار حضرت علی علیه السلام و تلاش برای کامل کردن نهج البلاغه متحمل شده است قدردانی کرد.

کتاب نفیس "تمام نهج البلاغه" که به کوشش حجت الاسلام سید صادق موسوی گردآوری شده است در 1550 صفحه و در قطع رحلی با کاغذ گلاسه توسط مؤسسه الاعلمی للمطبوعات در بیروت چاپ و منتشر شده و شامل بر فصل‌ها و ابواب مختلفی مانند خطبه‌ها، سخنان، سفارش‌ها و توصیه‌ها، کلمات قصار، دعاها، نامه‌ها، پیمان نامه‌ها و وصایای حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام است.

سیدصادق موسوی برای به دست آوردن متون مختلف و اضافات این کتاب، به کشورهای متعدد اسلامی و غیراسلامی سفر کرده و در میان کتابخانه‌های فراوانی به دنبال متون مهجور و کمتر بکار گرفته شده در نسخه‌های قبلی نهج‌البلاغه به جستجو پرداخته است. درباره این کتاب می‌توان به تحقیق گفت که "تمام نهج البلاغه" یکی از کامل‌ترین نسخه‌های حال حاضر نهج البلاغه به شمار می‌رود.

کد خبر 233620
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز