گروه شهری: قائم مقام معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در همایش اخلاق عملی در آیینه کلام علوی‌ گفت: رفتار علوی و نهج البلاغه جامع‌ترین، کاربردی‌ترین و علمی‌ترین منشور اخلاق شهروندی است و باید در تمام شئونات اجتماعی مدنظر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین میثم امرودی در همایش اخلاق عملی در آیینه کلام علوی که پیش از ظهر روز گذشته برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: مدیریت فرهنگی شهر در تلاش است تا خصوصیات و ویژگی‌های دین مبین اسلام و فرد مسلمان در شهر و رفتار و اخلاق شهروندان نمایان باشد؛ به‌نحوی که افراد بیگانه با فرهنگ و زبان فارسی بتوانند به محض ورود به شهر و برخورد با شهروندان و نظاره رفتار آنها به جاری و ساری بودن اخلاق و نظم در قواعد اجتماعی یقین پیدا کنند.

قائم مقام معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: متاسفانه نقش رسانه‌های گروهی به‌ویژه صدا و سیما در نهادینه کردن فرهنگ شهروندی فراموش شده که این موضوع فرهنگ‌سازی‌ در این حوزه را با مشکل مواجه کرده است. محمد مشاری، مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران نیز از ارسال 200 مقاله به این همایش خبر داد و گفت:

200 مقاله با محور اخلاق فردی و شهروندی به همایش ارائه شده و به‌زودی کتاب همایش منتشر خواهد شد. مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران افزود: برگزاری همایش اخلاق عملی در آیینه کلام علوی‌ نخستین گام در این عرصه به‌شمار می‌آید و امیدواریم در بهره‌گیری از دستاوردهای آن توفیق لازم را کسب کنیم.

کد خبر 171321
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز