چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: انریکو لتا نخست وزیر ایتالیا به دنبال بحران دولتی ناشی از تلاش های سیلویو برلوسکونی رهبر حزب ملت آزادی جهت سقوط دولت، موفق به کسب رای اعتماد از مجلس سنا شد.

نخست وزیر ایتالیا از مجلس سنا رای اعتماد گرفت

به گزارش ایرنا، انریکو لتا روز چهارشنبه با سخنرانی در مجلس سنا ضمن دفاع از عملکرد دولت ائتلافی ایتالیا که تنها پنج ماه از عمر آن می گذرد، سقوط دولت را برای این کشور کشنده خواند و خواستار رای اعتماد از سناتورها برای ادامه حیات دولت شد.

مجلس سنا نیز پس از رای گیری از سناتورها با 235 رای مثبت و 70 رای منفی به دولت ائتلافی ایتالیا رای اعتماد داد.

نخست وزیر ایتالیا پس از کسب رای اعتماد از مجلس سنا، امشب نیز در مجلس نمایندگان سخنرانی و درخواست رای اعتماد خواهد کرد.

برلوسکونی که پیشتر تهدید به عدم رای اعتماد نمایندگان حزب ملت آزادی به دولت لتا کرده بود پس از شنیدن سخنرانی لتا و سایر نمایندگان، بطور غیر منتظره نظر خود را تغییر و به دولت وی رای اعتماد داد.

حزب راست گرای میانه ملت آزادی که در روزهای اخیر بارها اعلام کرده بود که به دولت ائتلافی رای اعتماد نخواهد داد در این جریان متحمل شکاف عمیقی شد. برلوسکونی رهبر این حزب نیز با این حرکت، متحمل یک شکست سیاسی بزرگ شد که تا چند روز پیش غیر قابل تصور بود.

برلوسکونی پیشتر از وزرای حزب ملت آزادی خواسته بود تا استعفا دهند که البته این استعفا از سوی لتا پذیرفته نشد. حتی نمایندگان حزب او برای سقوط دولت اعلام استعفای دسته جمعی در صورت رای کمیسیون سنا پیرامون سلب صلاحیت برلوسکونی کرده بودند.

برلوسکونی که از سوی دادگاه میلان و دیوان عالی قضایی محکوم به تخلف مالیاتی شده ، قرار است جمعه آینده با رای کمیسیون سنا از این مجلس سلب صلاحیت و اخراج شود.

کد خبر 233553
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز