همشهری آنلاین: اجرای سه اثر نمایشی در تماشاخانه ایرانشهر سه نمایش «شایعات» کاری از رحمان سیفی آزاد، «شیش و هشت» کاری از نیما دهقان و «سنگ‌ها درجیب‌هایش» کاری از پارسا پیروزفر در تماشاخانه ایرانشهر در حال اجرا است.

به گزارش ایلنا، تماشاخانه ایرانشهر این روز‌ها میزبان سه اثر نمایشی متنوع است.

نمایش «شیش و هشت» که به قلم کوروش نریمانی به نگارش در آمده، داستان عاشق شدن معلمی است که جیرجیر کفش‌هایش مشکلاتی را برای مطرح کردن علاقه‌اش به وجود می‌آورد و ماجراهای خنده دار و کمیکی را سبب می‌شود.

این اثر نمایشی کمدی با بازی فرزین صابونی، الهام کردا، سیامک صفری، جواد پولادی و هدایت هاشمی هر شب ساعت 18:30 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

همچنین نمایش «شایعات» نوشته نیل سایمون کاری از رحمان سیفی‌آزاد دیگر اثر نمایشی است که در این تماشاخانه روی صحنه می‌رود.

این نمایش نیز با حضور احمد ساعتچیان، مجید صالحی، جواد عزتی، سعید چنگیزیان، نگار عابدی، رویا میرعلمی، فهیمه امن‌زاده و بهرام افشاری هرشب ساعت ۲۰ در سالن استاد سمندریان به اجرا در می‌آید.

نمایش «سنگ‌ها در جیب‌هایش» نوشته مری جونز به کارگردانی پارسا پیروزفر سومین نمایشی است که تا اوایل آبان ماه هر شب ساعت 19:30 در سالن استاد ناظر‌زاده کرمانی در تماشاخانه ایرانشهر به اجرا در می‌آید.

پیروزفر در سومین تجربه کارگردانی‌اش، تماشاگر نمایش را علاوه بر ابعاد کمیک اثر با جنبه تراژیک نیز آشنا می‌کند.

توجه به شخصیت افراد در کنار موقیت آن‌ها و پرداختن به جنبه تراژدی در کنار کمدی در این اثر هم باعث تعمق درباره ناتوانی، آرزو‌ها و خواسته‌های ممکن و یا غیر ممکن آدمی می‌شود و هم شرایطی را بوجود می‌آورد که مخاطب وضعیت کاراکترهای نمایشی را همچون موقعیت خود بداند.

نمایش «سنگ‌ها در جیب‌هایش» داستان دو هنروری است که با بازی در نقش‌های متفاوتی از یک فیلم هالیوودی (در مقام کارگردان، سیاهی لشگر، دستیار کارگردان و ...) تضاد آشکار میان زندگی واقعی با فضاسازی فیلم را نشان می‌دهند.

پیروز فر در این نمایش در کنار رضا بهبودی به ایفای نقش می‌پردازد.

همچنین علاوه بر اجرای نمایش‌های ذکر شده، تمرینات نمایش «بی‌سرزمین‌تر از باد» برای اجرا در آبان ماه به کارگردانی حسن باستانی در تماشاخانه ایرانشهر از یکشنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۲ تا ۱۵ در سالن استاد سمندریان برپا می‌شود.

بر اساس سخنان باستانی، نمایش «بی‌سرزمین‌تر از باد» بر پایه فرم نمایش‌های ایرانی - بالاخص تعزیه - و با نگاهی نو به این شیوه اجرایی به بخشی از تاریخ ایران می‌پردازد.

این نمایش به حمله اعراب به ایران و سقوط امپراطوری ساسانی اشاره دارد که در ‌‌نهایت این داستان به واقعه عاشورا پیوند می‌خورد.

کد خبر 233282
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز