یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

بهشهر: تراژدی بی‌پایان آبگرفتگی در مازندران در کمتر از ۲ هفته مانده به سالگرد سیل قبلی، این‌بار آرامش ساکنان گرجی‌محله بهشهر را برهم زد و سریال خانه به‌دوشی را تکرار کرد و به دسترنج کشاورزان آسیب رساند.

سیل - بهشهر

 به گزارش مهر، درحالی‌که مردم روستای گرجی‌محله در یک روز پرکار از کار کشاورزی می‌رفتند که استراحتی در منازلشان انجام دهند ناگاه بارش شدید باران و جاری‌شدن سیل آرامش آنان را به‌هم ریخت و آنان را گرفتار خیابان و محله‌های این روستا کرد.قریب به 2 هفته مانده به سالگرد سیل سال گذشته در بهشهر (22مهر‌ماه 91)، این‌بار سیل در روستای گرجی‌محله، روستانشینان را غافلگیر کرد. متأسفانه در این سیل به بیش از 100منزل مسکونی خسارت 30 تا 100درصدی وارد شد و اگر کمک‌رسانی بموقع گروه‌های امدادی نبود اکنون بسیاری از هموطنان ما با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بودند.لیلا آهنگری، یکی ازساکنان گرجی‌محله بهشهر که منزل مسکونی‌اش دچار آبگرفتگی شده، می‌گوید: تمام زندگی من با سیل از بین رفته و آب و گل و لای زندگی مرا فرا گرفته است.

وی ادامه می‌دهد: دیگر چیزی برای زندگی‌کردن ندارم؛ نه گازی، نه یخچالی و نه چیزی که بتوان با آن زندگی کرد و وجود گل و لای در خانه همه ما را با مشکل روبه‌رو کرده است. آهنگری ادامه می‌دهد: 3 فرزند کوچک دارم و واقعا نمی‌دانم که در این شرایط باید چه کار کنم.شما را به خدا به مسئولان بگویید به داد ما برسند.

آسیب سیل به دسترنج کشاورزان

حاج‌اصغر بهرامی نیز با اشاره به اینکه 100 کیسه شالی وی در این سیل از بین رفته است می‌گوید: تمام زندگی ما با این سیل بر‌باد رفت و حاصل دسترنج یکساله من بر باد رفت و از خانه‌ام هم چیزی نمانده است. وی با اشاره به اینکه متولی حسینیه امام خمینی (ره) روستای گرجی‌محله است می‌گوید: متأسفانه بلندگو و سیستم صوتی و بسیاری از لوازم حسینیه که در انبار منزلم بوده نیز از بین رفته است. زینب صیامیان که خود تمام زندگی‌اش در سیل از بین رفته و همه وسایل خانه‌اش داخل حیاط است، می‌گوید: من مستأجر هستم و متأسفانه تمام وسایل زندگی‌ام در این سیل از بین رفته است. وی می‌افزاید: ما خانواده پر‌جمعیتی هستیم و برای گرما و پخت‌وپز نیازمند وسایل گرمایی هستیم که امیدواریم در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

حسین الیاسی نیز گفت: با وجود اینکه مسیر هدایت آب و رودخانه‌ها را با بیل مناسب‌سازی کردیم اما شدت بارندگی و آبگرفتگی مسیر اصلی روستا و کوچه و خیابان‌ها دچار آبگرفتگی شدید شده و نیروهای امدادی با لجن‌کش‌ها به داد ما رسیدند. وی بیان می‌دارد: چند دستگاه پمپ آب نیز برای خارج کردن آب از منازل و خیابان‌های اصلی به‌کار‌گرفته شد که از نیروهای امداد تشکر می‌کنیم و امیدواریم که گل و لای کوچه و خیابان نیز برداشته شود و ما را رها نکنند. علی میلادی در این رابطه می‌گوید: متأسفانه ما هرساله شاهد وقوع سیل در منطقه خود و در مناطق مختلف مازندران هستیم و انتظار داریم مسئولان با اجرای را‌هکار‌های مناسب جلوی چنین بلایایی را بگیرند و یا عمق فاجعه را کاهش دهند.

مسئولان چاره‌جویی کنند

میلادی یادآور می‌شود: در حال حاضر برخی از منازل همچنان در گل و لای فرو رفته و تمام کوچه و خیابان از گل و لجن پر شده است.وی می‌گوید: در حال حاضر بیشتر گروه‌های امدادی از شهرهای همجوار و استان در حال امدادرسانی هستند ولی مسئولان باید در این رابطه چاره‌جویی و پیشگیری کنند تا هر ساله ‌شاهد این سیل در نقاط مختلف این شهرستان نباشیم.معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران نیز گفت: در سیل 2روز گذشته در گرجی‌محله بهشهر 105 واحد مسکونی به‌طور جدی از 30تا 100درصد آسیب دیدند.غلامعلی فخاری در حاشیه امدادرسانی به مردم روستای گرجی‌محله می‌افزاید: خوشبختانه این سیل تلفات جانی نداشت اما خسارات مالی فراوانی داشتیم.

وی اظهار می‌دارد: متأسفانه سیل 2روز گذشته خسارات فراوانی به منازل در برخی از شهرها، همچون بهشهر، بابل، آمل و فریدونکنار وارد کرده که گروه‌های امدادی در حال امدادرسانی هستند. فخاری با بیان اینکه سیل در بهشهر از نقاط دیگر بیشتر است یادآور می‌شود: متأسفانه ساخت‌وساز در حریم رودخانه‌ها و عدم‌رعایت نکات ایمنی در ساخت و سازها در برخی موارد موجب خسارات فراوان می‌شود.

لزوم اسکان 50خانوار آسیب‌دیده

رئیس جمعیت هلال‌احمر بهشهر نیز در ادامه یادآور می‌شود: در روستای گرجی‌محله بهشهر بیش از 50خانوار دچار خسارت جدی شده‌اند که باید اسکان آنان با فوریت انجام شود. محمد‌حسین موسی‌زاده بیان می‌دارد: گروه‌های امداد از شهرهای نکا، بهشهر، ساری و جویبار اکنون در روستای گرجی‌محله بهشهر استقرار دارند و ضمن تخلیه آب از منازل، توزیع بسته‌های غذایی، موکت، پتو و مواداولیه زندگی در حال انجام است. وی می‌گوید: با توجه به اینکه باران‌های فصلی از طریق هواشناسی اعلام می‌شود لذا افرادی که در حاشیه رودخانه‌ها ساکن هستند باید در این موارد حساس از منازل خارج شوند و در اماکن امن سکونت کنند تا از خسارت‌های جانی جلوگیری شود.

کد خبر 232931

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز