گروه اقتصادی: معاون بازرسی اتحادیه مشاوران املاک به خریداران و فروشندگان مسکن هشدار داد تا برای دریافت کد رهگیری صحیح، نسبت به مطابقت آن با کد پستی ملک مورد معامله اطمینان حاصل کنند.

حسام عقبایی روز گذشته در یک نشست خبری گفت: کد پستی درج‌شده روی قبوض و یا پشت کارت ملی نمی‌تواند ملاک مناسبی برای دریافت کد رهگیری باشد. فروشندگان یا اجاره دهندگان ملک برای ارائه کدپستی به مشاوران املاک باید به اداره پست مراجعه کنند و تأییدیه کدپستی، واحد مورد معامله را دریافت کنند. مشاوران املاک هم تنها باید با دریافت این تأییدیه نسبت به ثبت معامله و دریافت کد رهگیری از سامانه اقدام کنند. عضو هیأت مدیره اتحادیه املاک ادامه داد:

هر واحد مسکونی دارای یک کد پستی منحصر به فرد است. اگر کد پستی واحد مورد معامله بدون توجه به این نکات به‌طور نادرست ثبت شود، سامانه املاک و مستغلات برای همان واحد با کد پستی متفاوت، کد رهگیری دیگری صادر می‌کند. در این شرایط یک واحد مسکونی می‌تواند 2بار معامله شود و 2کد رهگیری برای آن صادر شود. به همین دلیل خریداران و موجران هم باید برای اطمینان از اینکه ملک مورد معامله قبلا به شخص دیگری واگذار نشده، کد پستی و تأییدیه آن را بررسی کنند.

کد خبر 232892
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز