همشهری آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پس از سفری فشرده و پرکار به مقر سازمان ملل متحد، نیویورک را به مقصد تهران ترک کرد.

رییس جمهور که دوشنبه عازم مقر سازمان ملل متحد شده بود در آخرین ساعات حضور در نیویورک، هنگامی که در مسیر عزیمت به فرودگاه بود، در مکالمه ای تلفنی که از سوی رییس جمهور ایالات متحده آمریکا برقرار شده بود، با باراک اوباما به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش ایسنا،‌ رییس جمهور کشورمان در این سفر پنج روزه علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در اولین اجلاس این مجمع درباره خلع سلاح هسته‌ای و نیز نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد سخنرانی کرد.

روحانی همچنین دیدارهای مهم و سازنده ای با روسای جمهور فرانسه، اتریش، تونس، لبنان، ترکیه و سریلانکا و نخست وزیران پاکستان، ایتالیا، ژاپن، اسپانیا و فیجی، وزیر امور خارجه آلمان، معاون رییس جمهور عراق، دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی، رییس شورای اتحادیه اروپا و نماینده سازمان ملل در امور سوریه داشت.

رییس جمهور کشورمان در راستای تبیین مواضع و رویکردهای دولت یازدهم، گفتگوهایی با شبکه های خبری سی.ان.ان و پی.بی.اس و روزنامه واشنگتن پست و نیز دیدار و گفت‌وگوهایی با جمعی از شخصیت های اندیشکده های آمریکایی، جمعی از رهبران اسلامی آمریکا و شماری از اعضای انجمن آسیایی شورای روابط بین الملل آمریکا داشت.

روحانی ضمن دیدار صمیمی با جمع پرشوری از ایرانیان مقیم ایالات متحده، نشستی خبری نیز با نمایندگان رسانه های بین المللی برگزار کرد.

کد خبر 232771
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز