همشهری آنلاین: یک متخصص تغذیه در خصوص خوردن صبحانه و میان‌ وعده گفت: مصرف صبحانه و میان‌ وعده در ساعات مشخص برای کنترل غلظت قند خون ضروری و لازم است.

خوردن میان‌وعده برای کنترل غلظت قندخون ضروری است

فرناز جزءدایمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به بازگشایی مدارس، خوردن صبحانه یکی از مسایل مهم است که باید توجه ویژه‎ای به آن داشت چرا که نخوردن صبحانه بخصوص در کودکان، قدرت یادگیری و خلاقیت را کاهش می‌دهد.

وی افزود: مادران حتماً باید به خوردن صبحانه در منزل تأکید داشته باشند و با فراهم کردن یک صبحانه کامل، از جمله نان سبوس‎دار، خرما، عسل، گردو و لبنیات و برخی غذاها مثل عدسی و حلیم اشتیاق کودکان را نسبت به خوردن صبحانه بیشتر کنند.

جزءدایمی با اشاره به این مطلب، تصریح کرد: در طول روز کودکان باید هر چهار تا شش ساعت برای نرمال نگه داشتن غلظت قندخون و عملکرد صحیح سیستم عصبی از میان‌ وعده‎ها نظیر ساندویچ‎های خانگی استفاده و از خوردن تنقلاتی مثل چیپس و پفک اجتناب کنند.

این متخصص تغذیه در خصوص تغذیه دانش‌‎آموزان شیفت بعدازظهر مدارس، عنوان کرد: دانش‌آموزان این شیفت نیز باید ناهار را به طور کامل خورده و از گوشت، غلات، حبوبات و سبزیجات در این وعده غذایی استفاده کنند. همچنین از خوردن غذاهای خیلی چرب باید پرهیز کرده و خوردن میان‌ وعده را نیز فراموش نکنند.

کد خبر 232768
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز