همشهری آنلاین: محققان دریافتند که مصرف پاراستامول یا استامینوفن باعث می‌شود که ورزشکاران بتوانند مدت زمان بیشتری در گرما ورزش کنند. این ماده دمای بدن ورزشکاران را کاهش می‌دهد.

acetaminophen

تحقیقی که در مجله «فیزیولوژی تجربی» منتشر شده است، نشان می‌دهد که مصرف پاراستامول یا استامینوفن می‌تواند کارایی ورزشکاران را در هوای گرم افزایش دهد، زیرا به آنها کمک می‌کند تا راحت‌تر با گرما مقابله کنند.

به گزارش ایسنا، این تحقیق نشان داده است که مصرف استامینوفن توانایی استقامتی را افزایش می‌دهد، زیرا از درد بر اثر ورزش می کاهد. این مطالعات برای اولین بار نشان داده است که استامینوفن طول مدت ورزش در هوای گرم را نیز افزایش می‌دهد. این بدین دلیل است که استامینوفن دمای بدن را به هنگام ورزش کاهش می‌دهد و بنابراین تحمل فرد را افزایش می‌دهد.

برای انجام این تحقیق، دو گروه از ورزشکاران انتخاب شدند و گروهی قبل از ورزش در هوای گرم از استامینوفن و گروه دیگر از نوشیدنی ورزشی استفاده کردند.در حین ورزش دمای بدن و پوست ورزشکاران اندازه گیری و ثبت شد.

دکتر لکس موگر از دانشکده علم ورزش دانشگاه کنت می‌گوید: آژانس ضد دوپینگ باید در این زمینه رسیدگی‌های لازم را انجام دهد. امیدواریم در مطالعات بعدی بفهمیم که با چه مکانیزمی این اتفاق می‌افتد.

 

کد خبر 232499
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز