سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از دستگیری عامل ارسال پیامک استامینوفن مرگ آور در یکی از استان‌های کشور خبر داد.

زارع نژاد

دکتر عباس زارع نژاد در گفتگو با مهر اظهارداشت: یکی از عوامل ارسال پیامک کذب داروی مرگ آور مشابه استامینوفن، در یکی از استان‌های کشور دستگیر شده است که جزئیات این شناسایی و دستگیری، بزودی توسط مراجع ذی ربط اطلاع رسانی خواهد شد.

این در حالی است که از روز گذشته پیامک‌های مشکوکی برای هموطنان ارسال می‌شد مبنی بر اینکه دارویی مشابه استامینوفن وجود دارد که مرگ آور است.

در همین حال وزارت بهداشت اعلام کرد که هیچ دارویی مشابه استامینوفن که مصرف آن خطرناک باشد در کشور وجود ندارد و شایعاتی که اخیراً با ارسال گسترده پیامک‌هایی به هم‌وطنان مبنی بر به کما رفتن و مرگ‌آور بودن این دارو متشر شده است از اساس تکذیب می‌شود.

 moreمشابه مرگ‌آور استامینوفن درکشور وجود ندارد

دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو نیز در گفتگو با مهر اظهارداشت: در این پیامک‌ها نام‌های مختلفی به عنوان داروهای مشابه استامینوفن همچون «دگلوفین» عنوان شده است که اصلا چنین دارویی در کشور وجود ندارد.

وی با تاکید بر دروغ بودن چنین اخباری، تصریح کرد: داروی استامینوفن با نام‌های تجاری مختلفی در داروخانه‌های کشور وجود دارد، که هیچ کدام از آنها مشکلی ندارند و همگی مورد تایید وزارت بهداشت هستند.

کد خبر 233347
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز