سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارکنان بخش خدمات شهری یونان از روز سه شنبه اعتصاب ۴۸ ساعته خود را در اعتراض به ادامه بحران اقتصادی و طرح تعدیل نیرو در این کشور، آغاز کردند.

آغاز اعتصاب ۴۸ ساعته در یونان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، در حالی که اعتصاب معلمان در یونان پایان نیافته، کارکنان بخش خدمات شهری این کشور نیز از امروز سه شنبه اعتصاب 48 ساعته خود را آغاز کردند.

این دومین اعتصاب کارکنان خدمات شهری یونان در هفته های اخیر محسوب می شود. این اعتصابات در اعتراض به تصمیم دولت برای اخراج کارکنان برگزار می شود.

دولت یونان برای دریافت کمک های مالی بین المللی مجبور به اجرای طرح ریاضت اقتصادی است که بخشی از این سیاست شامل کاهش تعداد نیروهای دولتی می شود.

بر اساس این گزارش، کارکنان مدارس دولتی، ادارات مالیات و کارکنان بیمارستانی نیز به این اعتصاب پیوسته اند. روزنامه نگاران نیز قرار است به مدت سه ساعت دست از کار بکشند.

علاوه بر این در شهرهای آتن و تسالونیکی، دومین شهر بزرگ یونان، هزاران نفر با برپایی تظاهرات بدون خشونت و سر دادن شعارهایی بر ضد سیاست های ریاضتی، اعتراض خود را به طرح تعدیل نیرو نشان دادند.

بر اساس طرح ریاضت اقتصادی، یونان باید تعدادی از کارکنان ادارات را اخراج کند، اما از آنجا که این اقدام اعتراضات زیادی را در پی دارد دولت این کشور تصمیم گرفته تا برای کم شدن تعداد کارکنان اخراجی، طرحی را به نام طرح جابجایی اجرا کند.

این طرح به این معناست که پیش از اخراج، در صورت نیاز شرکت و یا واحد تولیدی خاصی، کارکنان مازاد دیگر نهادها به این شرکت اعزام می شوند و تعداد باقی مانده از کار بیکار می شوند.

بر اساس برنامه های موجود، دولت یونان تا پایان سال جاری میلادی باید 255 هزار نفر از کارکنان ادارات را اخراج یا جابجا کند و در سال آینده نیز باید 15 هزار نفر دیگر نیز به این تعداد اضافه شوند.

این وضعیت در حالی برای یونان رخ داده که نرخ بیکاری در این کشور 28 درصد ثبت شده و البته این رقم در میان جوانان یونانی بیشتر است.

اعتصاب و افزایش نرخ بیکاری در یونان در حالی است که این کشور در آستانه دریافت یک بسته جدید مالی به ارزش 100 میلیارد یورو است. این وام برای کمک به خروج یونان از بحران مالی از سوی تروئیکا (صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی اروپا و کمیسیون اروپا) به آتن ارائه می شود

کد خبر 232365
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز