همشهری آنلاین: مهسا پوررحمتی، شمشیرباز اسلحه اپه که به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا راه یافته بود، با کسب مدال برنز مشترک، به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

M.Poorrahmati

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، در روز نخست از دومین دوره مسابقات شمشیربازی قهرمانی زیر 23 سال آسیا که در کویت جریان دارد، روز دوشنبه (1 مهر) و در اسلحه اپه بانوان، مهسا پوررحمتی پس از صدرنشینی در مرحله مقدماتی، بدون انجام بازی در جمع 16 بازیکن برتر قرار گرفت و موفق شد در این مرحله نماینده قطر را با نتیجه نزدیک 15 بر 14 شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یابد.

وی در حالی در جمع 8 بازیکن برتر قرار گرفت که پیش از این هیچ بانوی شمشیربازی ایرانی در رده سنی غیر از جوانان موفق به صعود تا این مرحله نشده بود. پوررحمتی در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات حریف فیلیپینی خود را 11 بر 0 شکست داد و در حالی راهی مرحله نیمه نهایی شد که 3 شمشیرباز صعود کرده به این مرحله از کشور چین بودند.

پوررحمتی در مصاف با یکی از آنها به نام "لین چن" با نتیجه 15 بر 8 شکست خورد و از صعود به فینال باز ماند، اما به مدال برنز مشترک دست یافت.

در این اسلحه فقط کشور چین و ایران مدال کسب کرده ونماینده دیگر کشورها حذف شدند.

مدال برنز مهسا پوررحمتی اولین مدال کاروان 24 نفره شمشیربازی ایران در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا بود. پیش از وی دیگر نمایندگان ایران در اسلحه اپه بانوان و اسلحه فلوره مردان در مراحل مختلف از دور مسابقات حذف شده بودند.

 

کد خبر 232302
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز