همشهری آنلاین: یک مقام نزدیک به هیات ایرانی مذاکره کننده گفت که مذاکرات هسته‌ای نمی‌تواند در شکل و متحوا در مسیر گذشته حرکت کند.

پنج و یک هسته‌ای

یک مقام نزدیک به هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در نیویورک به ایسنا گفت: به دنبال انتخابات ریاست جمهوری در ایران و دیگر تحولات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی، فضای مذاکراتی بین ایران و 1+5 نسبت به گذشته به طور کامل دگرگون شده است.

این مقام تاکید کرد: بر اساس این دگرگونی، مذاکره هسته‌ای نه در شکل و نه در محتوا نمی‌تواند در مسیر گذشته خود حرکت کند.

وی با اشاره با انتقال پرونده هسته‌ای به وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: دکتر ظریف در ملاقات خود با خانم اشتون که 9 صبح به وقت نیویورک و 16:30 به وقت تهران انجام می‌شود،‌ دیدگاه‌های دولت جدید ایران درباره نحوه ادامه مذاکرات و دستور کار آن را به وی اعلام خواهد کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ذره‌ای از حقوق هسته‌ای مردم ایران نادیده انگاشته نخواهد شد گفت: باید چارچوب‌های مفهومی و رویکردهای عملیاتی جدید تعریف شود که نتیجه آنها یک بازی برد - برد باشد. بنابراین، اینکه توپ در زمین کدام طرف است،‌ دیگر تعبیر درستی نخواهد بود.

این مقام نزدیک به هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در نیویورک در پایان تصریح کرد: این بازی جدیدی است که قواعد جدید مربوط به خود خواهد داشت و هدف آن رسیدن به یک نقطه مشترک مورد توافق دو طرف است.

کد خبر 232202
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز