همشهری آنلاین: رودخانه هیناتوآن که در جزیره میندانائو در فیلیپین جریان دارد، به نظر هیچ سرچشمه‌ای ندارد.

رودخانه مرموز

براساس گزارش میل‌آنلاین، ظاهرا این رودخانه که به دلیل منشا ناشناخته آن به رودخانه سحرشده نیز شهرت دارد، از چشمه‌ای در عمق 15 متری زمین سرچشمه می‌گیرد. این رود سپس به سوی دریا جریان یافته و به اقیانوس آرام می‌ریزد.

رودخانه مرموز

محیط این رود با آب‌های آبی آرامش و درختان نخل و استخرهای سنگی که ایجاد کرده، چیزی کمتر از بهشت ندارد اما این رود که در دومین جزیره بزرگ فیلیپین،‌یعنی میندانائو جریان دارد، یک رود معمولی نیست، زیرا هیچ منشا معمولی برای این رود یافته نشده‌است.

رودخانه مرموز

منشا دقیق این بهشت زیبا هرگز مشخص نشده و به صورت یک معما باقی مانده‌است. به واسطه فاصله نزدیکش به دریا برخی بر این باورند که این رود زمانی ایجاد شده که آب دریا از میان تونل‌های طولانی اعماق 15 متری زمین در نقطه‌ای به سطح رسیده و جاری شده‌اند.

رودخانه مرموز

اما عده‌ای دیگر این معما را به شکلی راحت‌تر و سنتی‌تر حل کرده‌اند و می‌گویند خلق این رودخانه آب شور کار دست پری‌ها و جادوگران است. این رود یکی از زیباترین جاذبه‌های توریستی فیلیپین به شمار می‌رود که در منطقه هیناتوآن به اقیانوس آرام می‌ریزد. این منطقه به دلیل تنوع گونه‌های زیستی مورد توجه شدید غواصان و محققان نیز قرار دارد.

کد خبر 232141
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز