سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۹:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بشار اسد دوباره به مقام رئیس جمهوری سوریه برگزیده شد.

به نوشته ال موندو، بسام عبدالمجید وزیر کشور سوریه اعلام کرد: در همه پرسی که به منظور انتخاب رئیس جمهوری برگزار شد، 97.62 درصد مردم سوریه به ادامه زمامداری بشار اسد به مدت 7 سال دیگر رای دادند.

وزیر کشور سوریه که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود:سقف مشارکت عمومی در این رفراندوم 95.86 درصد بوده است.او گفت:سوریه‌ای‌ها با انتخاب بشار اسد مخالفت خود را با تسلیم(شدن در برابر قدرت‌های بزرگ)، با کاپیتولاسیون و دموکراسی دست کاری شده اعلام کردند، آن‌ها در واقع به مقاومت و تصمیم گیری آزاد در عرصه ملی رای داده‌اند.

وزارت کشور سوریه آمار نتایج نهایی رفراندوم را به مجلس خلق تحویل خواهد داد تا این مجلس در جلسه‌ای ویژه رسما نتایج رفراندوم را مورد تائید قرار دهد و مقدمات مراسم تحلیف مجدد بشار اسد را فراهم کند.

بشار اسد که در ماه ژوئیه سال جاری برای آغاز دوره دیگری از ریاست جمهوری در پارلمان سوریه سوگند خواهد خورد، در سال 2000 و پس از فوت پدرش حافظ اسد، رئیس جمهوری سابق سوریه، در رفراندومی مشابه همه پرسی اخیر توانسته بود، حمایت 97.29 درصد مردم سوریه را برای تصدی سمت ریاست جمهوری کسب کند.

اما در این همه پرسی اخیر از یازده میلیون نفری که در همه پرسی شرکت کرده بودند، تنها 19.563 نفر از رای دهندگان با انتخاب مجدد بشار اسد مخالفت کردند.

کد خبر 23211

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز