گروه شهری: ستاد استقبال از مهر آمادگی صد درصد خود را برای استقبال از‌ماه مهر و فصل بازگشایی مدارس اعلام کرده است.

ترافیک

معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به‌عنوان حلقه واسط بخش‌های مختلف ستاد استقبال از مهر 92تأمین ایمنی دانش‌آموزان و مدیریت جابه‌جایی 5میلیون سفر آموزشی در شهر را در اولویت اقدامات خود قرار داده است. همزمان با بازگشایی مدارس حجم ترافیک و میزان تصادفات افزایش می‌یابد و در این میان کودکان و نوجوانان بیشتر در معرض آسیب‌های ناشی ازحوادث رانندگی قرار می‌گیرند.

سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در آستانه سال جدید تحصیلی گفت: به‌علت آسیب‌پذیری کودکان، شدت صدمات فیزیکی که در جریان حوادث رانندگی چه به‌عنوان سرنشین خودرو و چه به‌عنوان عابر پیاده به آنها وارد می‌شود، از صدماتی که به بزرگسالان وارد می‌شود، بیشتر است. وی با اعلام اینکه احتمال آسیب‌دیدگی کودکان در معابری که حجم ترافیک بالایی دارند و محورهایی که تعداد خودروهای پارک شده در حاشیه آنها بیشتر است بالاتر می‌رود، تأکید کرد: همچنین در معابری که سرعت خودروهای عبوری در آنها بالاست و نیز محورهای بدون تقاطع، کودکان بیشتر آسیب می‌بینند.

اما پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز به‌عنوان یکی از اعضای ستاد استقبال از مهر مأموریت دارد با اتخاذ تدابیر لازم، تمهیدات ترافیکی برای رفع افزایش 30درصدی بار ترافیک مهر‌ماه بیندیشد. بر این اساس علاوه بر نیروهای پلیس راهور تهران که به‌صورت صد درصد آماده‌باش هستند، 2 دستگاه بالگرد نیز ترافیک مهر‌ماه را کنترل می‌کنند.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس راهور تهران گفت: با توجه به اینکه امروز یکشنبه جشن شکوفه‌ها در تهران برگزار می‌شود، پیش‌بینی می‌کنیم بار ترافیک حدود 20درصد و فردا دوشنبه حدود 30درصد ‌همزمان با بازگشایی مدارس در پایتخت افزایش یابد. وی با تأکید بر اینکه مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی در 15روز نخست مهر‌ماه در آماده‌باش کامل به‌سرمی‌برند، تأکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم پیک ترافیک صبحگاهی از صبح امروز یکشنبه ساعت 6تا 9و عصرگاهی نیز از ساعت 16تا 20:30باشد. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به ساعت کار ادارات اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ساعت کار ادارات در تهران به ساعت 16افزایش یافته است و با توجه به تقارن ترافیک عصرگاهی با تعطیلی اداره‌ها پیش‌بینی می‌کنیم بار ترافیک عصرگاهی به‌شدت افزایش یافته و شاهد بار ترافیک سنگینی در این ساعات باشیم.

ساعات مجاز تردد در محدوده زوج یا فرد

سردار رحیمی درباره تردد سرویس‌های مدارس در پایتخت نیز گفت: تردد سرویس‌های مدارس دارای برچسب سال 92تنها در محدوده زوج یا فرد امکان‌پذیر است و برابر هماهنگی‌های انجام شده تمامی سرویس‌های مدارس دارای برچسب می‌توانند همه روزه در ساعات «6:30تا 8:30»، «11تا 13» و «16تا 17» در محدوده زوج یا فرد تردد کنند و تردد آنها بلامانع است؛ در غیراین صورت ساعات تردد تمامی سرویس‌های مدارس در محدوده زوج یا فرد ممنوع است.

وی افزود: مسئولان استانداری تهران تکلیف اداراتی که سرویس‌های خود را حذف کرده و حجم زیادی خودروی شخصی را روانه خیابان‌ها کرده‌اند، هر چه سریع‌تر مشخص کنند. وی از کنترل شدید محدوده‌ طرح زوج یا فرد و طرح ترافیک همزمان با اول مهر‌ماه خبر داد و گفت: برابر تدابیر اتخاذ شده، مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ مبادی جزئی طرح زوج یا فرد را نیز به‌طور جدی کنترل می‌کنند. از سوی دیگر برابر اعلام قبلی هیچ‌یک از تاکسی‌های پلاک غیرتهران به هیچ وجه حق ورود به محدوده‌ طرح ترافیک زوج یا فرد را ندارند و قطعا برابر دستور صادره مأموران این محدوده‌ها با تاکسی‌های متخلف برخورد خواهند کرد.

تجهیز 90تقاطع به سیستم ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز

از ابتدای سال‌جاری تاکنون 90تقاطع پایتخت به دوربین‌های ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز مجهز شده‌اند. حجت‌الله بهروز مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران با بیان این مطلب اظهار کرد: حدود 30تقاطع دیگر نیز طی 2‌ماه‌ونیم آینده به این سیستم مجهز می‌شوند تا تعداد تقاطع‌های مجهز به دوربین‌های ثبت تخلفات به بیش از 90تقاطع برسد. وی تصریح کرد: تقاطع‌های شهر تهران براساس حجم تردد خودروها، تردد عابران پیاده و اهمیت در ترددهای شهر، در اولویت تجهیز به این سیستم قرار گرفته‌اند و خوشبختانه این سیستم درتقاطع‌های مناطق 22گانه تهران به کارگیری شده است.

کد خبر 231913
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز