دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل اتوبوس سازی عقاب افشان سمنان گفت: تولیدات و اتوبوس‌های ساخته شده در این شرکت فاقد نقص فنی است.

تصادف

به گزارش ایسنا، عبدالله اکبری در جمع خبرنگاران سمنانی افزود: تولیدات این شرکت دارای تمام استانداردهای لازم است و اگر فاقد استانداردهای لازم باشد تولیدات این شرکت توسط معاونت فنی مهندسی و خدمات ترافیک ناجا شماره گذاری نمی‌شود.

وی با انتقاد از حکم صادر شده مبنی بر نقش این شرکت در سانحه مرگ بیش از 44 نفر از هموطنان در سانحه دلخراش جاده قم - تهران، تصریح کرد: اگر قرار باشد نهادی جوابگوی حادثه اخیر باشد، واحد فنی و مهندسی ناجا است زیرا تولیدات این شرکت پس از تایید موسسه استاندارد، توسط آنها بررسی و در نهایت تایید می‌شود.

وی ادامه داد: باید این واحد جوابگو باشند، چرا که همه محصولات ما پس از تاییدیه استاندارد توسط واحد فنی مهندسی و خدمات ترافیکی ناجا، تایید و برای شماره گذاری آن گواهی تایید صادر می‌شود.

وی با اذعان به این‌که در هر تصادف جاده‌ای سه عامل انسانی، جاده ای و وسیله نقلیه موثر است، خاطرنشان کرد: متاسفانه پس از وقوع این تصادف مرگبار، مسئولان امر، تولیدات این شرکت را عامل موثر در تصادف اعلام کردند در صورتی که هیگونه اشاره‌ای به سرعت بالای اتوبوس و کنترل نکردن وسیله نقلیه توسط کاربر نشد.

مدیرعامل کارخانه سازنده اتوبوس‌های تصادف هفته گذشته در جاده قم - تهران اضافه کرد: اتوبوس اسکانیای مذکور دارای 5 سیستم ایمنی ترمز بوده که رانندگان در این حادثه از هیچکدام از آنها بهره نگرفته‌اند.

اکبری با بیان این‌که کیفیت تولیدات این شرکت منطبق بر استانداردهای روز جهان است و بهترین برندهای دنیا در آن جامع شده است، افزود: تولیدات این شرکت زیر نظر اسکانیای سوئد است و قرار است هفته آینده هیاتی برای بررسی تولیدات شرکت به سمنان سفر کند.

وی اضافه کرد: شرکت اسکانیا ، آمادگی خود را برای حمایت از شرکت عقاب افشان سمنان و جوابگویی در این زمینه اعلام کرده است.

مدیرعامل شرکت عقاب افشان با بیان این‌که تولیدات ما از نظر ایمنی و سازه‌ای هیچگونه مشکلی ندارند، اظهار کرد: اتوبوس‌های اسکانیا و تولیدات این شرکت و بویژه اتوبوس‌های برون شهری عقاب افشان دارای یکسال گارانتی بدون محدودیت کیلومتر و 10سال پشتیبانی خدمات هستند و چنانچه مشکلی طی این مدت رخ داده و حادثه‌ای روی دهد که ناشی از نقص وسیله نقلیه باشد تمامی هزینه‌ها و خسارت وارده از طریق این ضمانت نامه تامین و پرداخت می‌شود.

اکبری با اشاره به کیفیت تولیدات این کارخانه، خاطرنشان کرد: افزایش صادرات و جلب بازارهای جهانی از جمله اهداف این شرکت است که ارزآوری بالایی نیز برای کشور به همراه دارد. تمامی محصولات تولیدی این شرکت از تمامی استانداردهای لازم برخوردارند.

مدیرعامل شرکت عقاب افشان سمنان با انتقاد از مقصر اعلام کردن این شرکت در حادثه قم - تهران و هجمه رسانه ای به تولیدات این شرکت، گفت: متاسفانه با مقصر نشان دادن این شرکت در تصادف مرگبار هفته گذشته، آسیب های جدی به این کارخانه، وارد شد و بدون کار کارشناسی به سرعت این شرکت را مقصر جلوه دادند.

کد خبر 231223
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز