همشهری آنلاین: سخنگوی دولت با اشاره به حادثه اتوبان قم اظهار داشت: با توجه به مسئولیت دولت در جهت حفظ ایمنی و سلامت مردم، رئیس جمهور به وزرا تاکید کرد در مدت یک هفته از این حادثه گزارشی به وی ارائه دهند.

در حاشیه جلسه امروز صبح هیات دولت محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه ناگوار تصادف جاده قم گفت: این حادثه برای دولت آنقدر ناگوار و تلخ بود که با توجه به مسئولیت و رسالتی که دولت برای خود در جهت ایمنی و سلامت هموطنان عزیز قائل است، آقای رئیس جمهور تاکید کردند که گزارشی از این حادثه حداکثر تا یک هفته آینده از سوی وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی و وزیر صنعت، معدن و تجارت به ایشان داده شود.

به گزارش مهر، وی افزود: تاکیدی که رئیس جمهور داشتند این بود که باید همواره گزارش های اولیه در خصوص عواملی که می تواند چنین حوادثی را بیآفریند، وجود داشته باشد تا شاهد چنین رخدادهای غم‌انگیز نباشیم.

نوبخت همچنین در مورد گزارش وزارت نیرو در خصوص آب کشور گفت: وزارت نیرو گزارشی را در خصوص وضعیت سدها، شبکه های آبیاری مطرح کردند و با توجه به منابع کافی که در اختیار کشور وجود دارد، بتوانیم به نحو شایسته ای عمل کنیم، همچنین در این زمینه ماموریت ویژه ای به وزارت نیرو محول شده است.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به گزارشی که امروز کمیسیون اقتصادی در جلسه هیات دولت ارائه کرده است، گفت: این گزارش در ارتباط با قیمت های تضمینی محصولات کشاورزی بود.

وی افزود: طبق قانون قیمت گذاری تضمینی محصولات کشاورزی، دولت می بایست تا پایان شهریور ماه هر سال قیمت های تضمینی انواع محصولات کشاورزی را برای سال زراعی آتی بیان کند و این اقدام صورت گرفت برای بیست و چهار قلم از محصولات کشاورزی قیمت هایی که از سوی کمیسیون اقتصادی دولت کارشناسی شده بود، بیان شد و مورد به مورد در هیات وزیران به تصویب رسید که بر اساس آن ما قیمت پیشنهادی را برای سال 1393 با در نظر گرفتن همه مباحث و مسائل از جمله تورم در ملاحظات خودمان قرار دادیم که شاید مهمترین آنها در مورد گندم باشد.

نوبخت در خصوص وضعیت گندم توضیح داد: گندمی که وارد می شود برای ما حدود 800 تومان در هر کیلو هزینه دارد و اگر 50 تومان هم برای انتقال و حمل آن تا سیلوها صرف شود به 850 تومان برای هر کیلو گندم وارداتی می رسد.

سخنگوی دولت ادامه داد: از آنجایی که دولت در نظر دارد از امکانات موجود برای افزایش کشت گندم با توجه به استراتژیک بودنش استفاده کند، برای هر کیلو گندم، یک هزار و 50 تومان قیمت تضمینی تعیین شد. بنابراین به مراتب بیش از آنچه که می توانیم گندم از خارج وارد کنیم، گندم را دولت حاضر به خرید شده، البته به کمتر از نصف این قیمت یا شاید نزدیک به یک سوم تقلیل می‌دهد و آن را تبدیل به آرد می کند تا در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد، این هم گامی است که در جهت خودکفایی محصولات کشاورزی بویژه گندم بشود اقدام کرد که بقیه محصولات را هم قیمتشان را از طریق رسانه های مرتبط با دولت در اختیار عزیزان قرار خهواهیم داد.

وی همچنین با اشاره به گزارش چگونگی اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها تصریح کرد: از 28 آذر ماه 1389 قانون هدفمندکردن یارانه ها به اجرا درآمد و سه سال از این قانون نیز می‌گذرد هر چند ماده یک این قانون تصویب شده بود که باید حامل های انرژی با قیمت 90 درصد قیمت فوق خلیج فارس عرضه شده و از درآمد آن برای اختصاص منابع پرداخت نقدی استفاده شود.

در ادامه سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه اجرای این قانون به طور دقیق آسیب‌شناسی شود، گفت: ‌باید دید که آیا پرداخت 45 هزار و 500 تومان به 76 میلیون نفر تاکنون در مسیر صحیحی قرار داشته است یا خیر؟

نوبخت در ادامه بیان کرد: امروز دوستان ما در سازمان هدفمندی یارانه‌ها با حضور در جلسه هیئت دولت به ارائه گزارشی از نحوه اجرای این قانون پرداختند تا با استفاده از آن بتوانیم در اجرای مرحله سوم هدفمندی یارانه‌ها، کارایی بیشتری داشته باشیم.

 

کد خبر 230725
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز