گروه شهری: مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو از مسئولان خواست با توجه به پایان یافتن عمر مفید لاستیک بسیاری از اتوبوس‌های بین شهری، اجازه خروج اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی معتبر را از پایانه‌ها ندهند.

اتوبوس تصادف

رضوی درباره حادثه اتوبوس مسافربری در جاده تهران- قم و مرگ 44مسافر اظهار کرد: بسیاری از اتوبوس‌های بین شهری وضعیت مشابه این اتوبوس را دارند و باید ضمن تأکید بر اخذ معاینه فنی اتوبوس‌ها از مراکز معتبر و مکانیزه بر کیفیت و وضعیت لاستیک مورد استفاده این خودروها نظارت دقیق صورت گیرد. وی با بیان اینکه اتوبوس اسکانیا استانداردهای بین‌المللی را اخذ کرده است، گفت:

موضوع این است که طی چند سال اخیر قیمت لاستیک اتوبوس‌ها از 500 تا 600هزار تومان حدود 10برابر افزایش داشته و به 5تا 6میلیون تومان رسیده است، در این میان افراد سودجو به احتکار لاستیک‌ها طی این چند سال پرداخته‌اند و عملا لاستیک‌های نو در انبار‌ها فرسوده شده‌اند.

وی همچنین به‌دلیل بالا بودن قیمت لاستیک، استفاده از لاستیک‌های چینی و کم‌کیفیت توسط برخی اتوبوس‌ها را تقبیح کرد وگفت: احتکار لاستیک‌ها در انبار به‌مدت 3 تا 4 سال باعث شده که لاستیک‌ها عمر مفیدشان تمام شود و عملا لاستیک‌های نو، فرسوده باشند چنانچه در مورد اتوبوس حادثه دیده نیز با وجود باقی ماندن 60درصد عاج لاستیک، قطعا لاستیک‌ها عمر مفیدشان به پایان رسیده بوده است. وی افزود: برای آنکه شاهد تکرار چنین حوادث دلخراشی نباشیم باید مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط چاره‌ای اندیشیده و اجازه ندهند که اتوبوس‌های بین شهری از لاستیک‌هایی که سال‌ها در انبارها خاک خورده‌اند استفاده کنند.

کد خبر 231155
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز