یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: طرح تجهیز80 کتابخانه عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اختصاص بیش از 300 میلیون تومان اعتبار آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی سازمان، امیر حسن دهقان، مدیر امور کتاب و کتابخوانی با بیان این مطلب افزود: فاز نخست این طرح شش ماه به طول می انجامد که هزینه های اجرای آن حدود 300 تا 500 میلیون تومان برآورد شده است.

دهقانی در ادمه گفت: از آنجا که تقریبا تجهیزات کتابخانه ها در سال های اخیر فرسوده شده   و اقدام مناسبی برای تعمیر و نو سازی آنها صورت نگرفته است، برآنیم با بازسازی و جایگزینی تجهیزات، امکان مناسبی برای استفاده بهینه مراجعان به کتابخانه ها را فراهم سازیم.

مدیر امور کتاب و کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری، افزایش سرانه مخاطب کتابخانه ها را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته سعی داریم ضمن تشویق مردم برای استفاده از پتانسیل موجود در کتابخانه ها ظرفیت سالن های مطالعه را افزایش دهیم.

وی همچنین از افزایش فضای سالن مطالعه دو کتابخانه فرهنگسراهای اشراق و بهمن خبر داد و افزود: با بهره برداری از سالن های مطالعه جدید، 550 صندلی به قرا ئتخانه کتابخانه اشراق و 150 صندلی به سالن مطالعه کتابخانه بهمن افزوده خواهد شد.

دهقان طرح تجهیز و ساماندهی کتابخانه های تحت پوشش سازمان را از اولویت های برنامه های این مجموعه دانست و تصریح کرد: زیبا سازی و استانداردسازی فضای کتابخانه ها فاز بعدی طرح تجهیز کتابخانه ها است که تا پایان سال اجرا خواهد شد.

کد خبر 23089

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز