مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر: محمد مهدی عسگرپور، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های امسال خود،اصلی‌ترین هدف را در سال 86 توجه به بحث اقتصاد هنر دانست.

وی اضافه کرد: در سال گذشته معاونت هنری از چند جریان فرهنگی و هنری که به رونق اقتصادی کمک می‌کرد، توانست حمایت کند ولی باید کاری کرد که بخش خصوصی هنر نیز صاحب درآمد شود و بتواند کار کند. هر جا پتانسیل و ظرفیتی وجود داشته باشد که بتوان در آن از طریق هنر کسب درآمد کرد، معاونت هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری به عنوان حامی‌فعالان هنری و فرهنگی خواهد بود.

معاون هنری سازمان، با اشاره به بخش تجسمی‌اظهار داشت: سمپوزیوم بین‌المللی نقاشی با موضوع عدالت و نوعدوستی با حضور 10 هنرمند خارجی و 7 هنرمند ایرانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:تدوین و چاپ عکس قدیم تهران، تدوین و چاپ کتاب کاریکاتور، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برگزاری آیین نقش خیال از دیگر برنامه‌های بخش تجسمی‌است.

معاون هنری سازمان به بخش آفرینش‌های ادبی اشاره کرد و بیان داشت:برگزاری جشنواره شعر ایران ما، همایش جایزه نقد، برگزاری جشنواره کانون ادبی سازمان، جشنواره طنز تهران و برگزاری جشنواره شب‌های شهریور نیز از دیگر برنامه‌هاست. همچنین مسابقه داستان‌نویسی ویژه جوانان نیز با موضوع شهر تهران در آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

عسگرپور خبر از ادامه ساخت فیلم‌های مستند درباره مشاهیر ایران داد و گفت:7 فیلم هنری دیگر نیز در دست تولید داریم و امسال از فیلم‌های سینمایی در حوزه تبلیغات شهری نیز حمایت می‌کنیم.

عسگرپور در پاسخ به سئوالات خبرنگاران درباره موازی‌کاری سازمان‌های فرهنگی و هنری و در پاسخ به سخنان معاونت هنری ارشاد مبنی بر این که شهرداری باید کار ساخت و ساز را انجام دهد نه کار فرهنگی، بیان داشت: روزی که مسئولیت را پذیرفتم به من نگفتند که مسئول پر کردن خلأهای فرهنگی و ساخت و ساز هستم و کارم بر اساس ضوابط سازمان تعریف شده است و اگر قدرت داشته باشیم، می‌توانیم خلأهای سازمان فرهنگی و هنری را پر کنیم.

وی ادامه داد:  اساسا ساخت‌وساز در دست ما نیست و این کار بر عهده سازمان توسعه فضاهای هنری و فرهنگی شهرداری است. ماموریت ما در سازمان چیز دیگری است و اگر کاری صورت نگیرد مانند وضعیت‌ تئاترشهر و تالار وحدت می‌شود که در دست وزارت ارشاد اسلامی‌است.

عسگرپور گفت:امیدوارم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌در کارش موفق باشد و به گونه‌ای نباشد که برای هر یک از هنرهایمان مجلس ترحیم برگزار کنیم.

کد خبر 21429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز