جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در تازه‌ترین انتصاب‌ها پروین ثقه‌الاسلام از مدیران با سابقه کاخ موزه گلستان را به کاخ موزه جهانی‌شده گلستان بازگرداند و آفرین امامی را عهده دار ریاست مجموعه تاریخی فرهنگی نیاوران تهران کرد.

به‌گزارش خبرگزاری‌ها از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، پروین صدر ثقه‌الاسلام از سال 80تا 1389مدیر مجموعه کاخ گلستان بود و در سال 89در دوره ریاست بقایی، پس از انتصاب مسعود شریفی، این کاخ را ترک کرد. حالا او پس از 3سال دوری دوباره به کاخ گلستان که اکنون عنوان یک اثر جهانی را نیز به یدک می‌کشد، برگشته است. ثقه‌الاسلام درباره ثبت و حفظ این مجموعه جهانی به ایسنا، گفت: همیشه کار را کارشناسان انجام می‌دهند ولی به نام رؤسا تمام می‌شود، هر کاری برای کاخ گلستان شده، به همت کارشناسان بوده است.

من 9سال در این مجموعه بودم و تک تک کارشناسان و کارمندان گلستان را می‌شناسم و همراه آنها کاری می‌کنیم تا این اثر جهانی به‌طور شایسته‌ای حفظ شود و فقط در حد یک نام نباشد. در حکمی دیگر که توسط مهدی حجت، قائم‌مقام رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و معاون میراث فرهنگی، صادر شد آفرین امامی به‌عنوان سرپرست جدید مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، اسدالله بیرانوند مدیر اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی، فرهنگی در مراسم تودیع و معارفه رئیس کاخ نیاوران گفت: سیاست سازمان بر این است که از نیروهای توانمند و باتجربه از بدنه هر مجموعه برای مدیریت آن مجموعه استفاده شود و انتصاب خانم امامی نیز با توجه به تجارب و توانمندی‌هایی که دارند، بوده است. آفرین امامی دانش آموخته مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی در رشته موزه‌داری است. او مدت 16سال است که در سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فعالیت می‌کند.

دبیری کمیته کارشناسی ثبت آثار غیرمنقول و منقول، دبیری کمیته تدوین دستورالعمل ثبت آثار منقول، مسئول بانک اطلاعاتی اشیای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران و معاونت موزه‌های این مجموعه و مسئولیت کاخ اختصاصی نیاوران از سال 1387ازجمله سمت‌های وی در زمان خدمت او در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است.

کد خبر 230855
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز