همشهری آنلاین: با پیروزی علی مقصود بر حریف آلمانی، تنها دو نماینده ایران در رقابت‌ها باقی ماندند.

A.Maghsood

در گروه نهم مرحله اصلی مسابقات ناین بال قهرمانی جهان که در شهر دوحه قطر در جریان است، علی مقصود که از مرحله انتخابی این رقابت‌ها جواز حضور در مرحله اصلی را کسب کرده بود، در گروه 9 در بازی دوم خود به مصاف نیکولاس اترمان از آلمان رفت و موفق شد با نتیجه 9 بر 7 از سد این حریف حرفه‌ای و باتجربه بگذرد. وی حالا باید به مصاف برنده بازی اودی نایاویوکی از ژاپن و محمد زولفیکری از اندونزی برود.

به گزارش روابط بین‌الملل فدراسیون بولینگ و بیلیارد، در گروه 16 مرحله اصلی این رقابت‌ها مجید قره‌گزلو، دیگر نماینده کشورمان در این پیکارها در اولین دیدار خود در گروه برندگان به مصاف مرد شماره 2 رنکینگ جهان، دنیس ارکولو از فیلیپین رفت و در نهایت بازی را با نتیجه 9 بر 1 واگذار کرد.

گفتنی است ارکولو یکی از بخت‌های اول قهرمانی در این رقابت‌ها در کنار دارن اپلتون انگلیسی است. قره‌گزلو در دومین دیدار خود در جدول گروه بازنده‌ها به مصاف پتری ماکونن از فنلاند رفت و در حالی که 4 بر 1 از حریف خود پیش بود نتوانست بازی را اداره کند و در نهایت به رغم یک بازی پایاپای و خوب با نتیجه 9 بر 6 بازی را واگذار کرد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

مهدی راسخی، دیگر نماینده کشورمان نیز در دومین بازی خود در گروه بازنده‌ها مقابل تورستن هوهمان، بازیکن برجسته و نام‌آشنای آلمانی رفت و در نهایت با نتیجه 9 بر 2 بازی را واگذار کرد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

در حال حاضر تنها دو نماینده از ایران در جدول رقابت‌ها باقی مانده‌اند که عبارتند از علی مقصود در گروه 9 و سهیل شهریاری معروف به سوشا در گروه یک که در گروه برنده‌ها بازی خواهد کرد.

شایان ذکر است علی مقصود نیز در بازی با حریف آلمانی خود درحالی که در نیمه بازی و وقت استراحت تنها یک دقیقه با تاخیر بر سر میز حاضر شد، برخلاف قوانین مسابقات دو امتیاز به حریف وی تعلق گرفت، اما با این وجود این غیور مرد کرمانشاهی 9 بر 7 حریف را شکست داد که در اصل باید 9 بر 5 می‌شد.

کد خبر 230497
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز