دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۸
۰ نفر

گروه ادب وهنر: هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز به‌عنوان قدیمی‌ترین رویداد سینمایی جهان، شب گذشته (شنبه) با معرفی برگزیدگان به‌کار خود خاتمه داد و هیأت داوران به ریاست برناردو برتولوچی فیلم مستند «Sacro Gra» به کارگردانی جیان فرانکو روسی از ایتالیا را به‌عنوان برنده شیر طلا انتخاب کردند.

پایان جشنواره ونیز؛ شیر طلا در ایتالیا ماند

به گزارش اسکرین دیلی، فیلم ماهی و گربه به کارگردانی شهرام مکری از ایران نیز موفق به کسب جایزه ویژه بخش افق‌های نو برای مضمون خلاقانه شد. شهرام مکری در دومین تجربه کارگردانی خود که فیلمنامه آن را خودش نوشته، ماجرای گروهی از دانشجویان و جوانان را روایت می‌کند که در جریان سفر به شمال کشور و حضور در یک اردو، درگیر اتفاقات عجیبی می‌شوند. جایزه شیر نقره‌ای بهترین کارگردانی جشنواره به الکساندروس آوراناس از یونان برای فیلم «خانم خشونت» اعطا شد.

فیلم «سگ‌های ولگرد» ساخته تای مینگ لیانگ محصول مشترک تایوان و فرانسه به‌عنوان برنده جایزه بزرگ هیأت داوران معرفی شد. در بخش بهترین بازیگری تمیس پانو برای فیلم خانم خشونت به‌عنوان بهترین بازیگر مرد معرفی شد و النا کوتا نیز جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره را گرفت. همچنین استیو کوگان و جف پوپ جایزه بهترین فیلمنامه بخش رقابتی را برای «فیلومنا» ساخته استفن فریرز دریافت کردند و جایزه ویژه هیأت داوران به فیلم «همسر افسر پلیس» ساخته فیلیپ گرونلینگ از آلمان رسید. جایزه شیر آینده جشنواره ونیز امسال به انتخاب هیأت داوران به فیلم «سایه سفید» ساخته نواز داشه محصول مشترک ایتالیا‌، آلمان و تانزانیا اعطا شد. جایزه فیپرشی هفتادمین جشنواره ونیز در بخش رقابتی به «تام در مزرعه» به کارگردانی خاویر دولان رسید و جایزه بهترین فیلم اول بخش افق‌ها و هفته منتقدین به «اتحاد» به کارگردانی آنا اودل رسید. همچنین در بخش جوایز کلاسیک ونیز‌، فیلم «بازی دوگانه» ساخته گیب کلینگر به‌عنوان بهترین مستند انتخاب شد.

کد خبر 230310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز