شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناس مسوول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: لپه منبعی غنی از فیبر است از همین‌ رو برای پیشگیری از یبوست، کاهش کلسترول خون،‌ تنظیم قند خون و کاهش بیماری‌های قلبی – عروقی توصیه می‌شود.

مصرف لپه و کاهش کلسترول خون

«اصغر نقشی» در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: مقدار سدیم لپه کم است و از همین‌رو به افراد فشار خونی خوردن آن توصیه می‌شود.

وی لپه را در حفظ سلامت قلب تاثیرگذار دانست و گفت: لپه مانع از ایجاد پلاک در رگ‌های خونی می‌شود و به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند.

نقشی با اشاره به نقش لپه در کاهش وزن ادامه داد: فیبر موجود در لپه، احتمال خطر بیماری‌های قلبی، سکته و بیماری‌های روده را کاهش می‌دهد و در کاهش وزن نیز موثر است.

کارشناس مسوول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با توصیه به افراد کم‌خون یادآور شد: یکی از ویژگی‌های بارز لپه در مقایسه با دیگر حبوبات این است که سریع پخته می‌شود، لپه از نظر مواد معدنی منبع خوب آهن است و برای افرادی که کم‌خون هستند، ماده غذایی مناسبی است.

وی اظهار کرد: مصرف هر پیمانه لپه، ۱۴درصد نیاز روزانه بدن به آهن را تامین می‌کند.

نقشی با بازگو کردن نفخ کمتر حاصل از مصرف لپه در مقایسه با دیگر حبوبات یادآور شد: لپه هم مانند دیگر حبوبات نفاخ است اما چون پوست آن گرفته می‌شود به مراتب نفخ حاصل از مصرف لپه کمتر از دیگر حبوبات است و خیلی به خیساندن نیاز ندارد اما افرادی که احساس می‌کنند با مصرف لپه به نفخ دچار می‌شوند، بهتر است آن را خیسانده، آب آن را دور بریزند و بعد آن را به غذایشان اضافه کنند.

کد خبر 230046
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز