گروه اقتصادی: وزیر نفت برای نخستین بار از سهم به‌طور متوسط ۲۵۰۰میلیارد تومانی وزارت نفت برای پرداخت یارانه‌نقدی ایرانیان در هر‌ماه خبر داد.

 به گزارش همشهری، بیژن زنگنه در یک برنامه تلویزیونی گفت: روز چهارشنبه مذاکراتی برای تأمین یارانه نقدی شهریور‌ماه انجام و مقرر شد وزارت نفت زودتر از موعد مقرر سهم ماهانه خود (2500میلیارد تومان) را به خزانه واریز کند.براساس این گزارش، در هر‌ماه 3400میلیارد تومان یارانه نقدی (45هزار و 500تومان) پرداخت می‌شود که به این ترتیب وزارت نفت 73.5درصد یارانه‌های نقدی را تأمین می‌کند.

پرداخت این میزان یارانه از سوی وزارت نفت در حالی است که این وزارتخانه برای تأمین منابع مالی طرح‌های توسعه‌ای نفت و گاز خود از زمان آغاز تحریم‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده و در برهه‌ای هم نتوانسته از محل تعیین شده سهم یارانه‌ای خود را پرداخت کند. استفاده از منابع حاصل از فروش اوراق مشارکت پارس‌جنوبی برای یارانه‌های نقدی و عدم‌همکاری برخی مدیران نفت با دولت سابق در این زمینه، موجب برکناری آنها شد. وزیر نفت در این برنامه همچنین تأکید کرد: هنوز هم از کلیات قرارداد کرسنت حمایت می‌کنم.

کد خبر 230010
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز