گروه اقتصادی: برنامه‌ها و اولویت‌های اقتصادی دولت یازدهم دیروز در جریان رأی اعتماد به کابینه از سوی رئیس‌جمهور و معاون برنامه‌ریزی وی اعلام شد.

به گزارش همشهری و بر اساس اعلام محمدباقر نوبخت، روند پرداخت یارانه نقدی فعلا تغییری نمی‌کند و از سوی دیگر دولت برای بودجه 92 به زودی اصلاحیه می‌دهد.معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در جریان مذاکرات دیروز مجلس در مقام دفاع از برنامه اقتصادی دولت اعلام کرد: بهبود معیشت مردم و افزایش قدرت خرید آنها جزو اولویت‌های دولت یازدهم خواهد بود و این مهم با بهبود مستمر فضای کسب و کار و افزایش رشد اقتصادی ایران به میزان 8درصد شدنی است.

نوبخت اصلاح روند اجرای سیاست‌های اصل44 قانون اساسی و اجرای دقیق 2قانون کلیدی ناظر بر بهبود مستمر فضای کسب و کار و اجرای صحیح سیاست‌های اصل44 قانون اساسی را جزو برنامه‌های دولت جدید دانست و اعلام کرد: دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور برنامه منسجم و مدون دارد و شبهات مطرح شده مبنی بر اختلاف نظر بین تیم اقتصادی دولت یازدهم درست نیست و این تیم از بالاترین هماهنگی لازم برای کاستن فشار بر مردم بهره‌مند خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به ابهام‌های مطرح شده مبنی بر احتمال تغییر در پرداخت یارانه‌ها اعلام کرد: تا زمانی که قانون هدفمندی یارانه‌ها اصلاح نشود، دولت خود را ملزم به اجرای قانون فعلی می‌داند و میزان یارانه‌های نقدی فعلی تغییر نمی‌کند، هرچند دولت مصمم است در فاز دوم یارانه‌ نقدی بیشتری را به اقشار ضعیف جامعه پرداخت کند. نوبخت با اشاره به اینکه عملکرد چهارماهه بودجه سال‌جاری نشان از عدم‌تحقق منابع درآمدی دولت دارد تأکید کرد: برای اینکه با کسری بودجه در ماه‌های باقیمانده سال‌جاری مواجه نشویم ضرورت دارد تا منابع محدود بودجه‌ای به‌نحو بهتری تخصیص داده شود و البته دولت مصمم است تا در 100روز آینده اصلاحیه بودجه92 را برای جلوگیری از کسری بودجه تقدیم مجلس کند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور همچنین وعده داد تا در 100روز نخست کابینه جدید لایحه بودجه سال آینده تقدیم مجلس شود و دولت خود را متعهد می‌داند که به احترام قانون و مجلس، لوایح بودجه سال‌های آینده را قبل از پایان مهلت قانونی یعنی 15آذرماه هر سال به مجلس تحویل دهد.

کد خبر 226745
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز