همشهری آنلاین: مراسم بزرگداشت زنده‌یاد ناصر حجازی مهمان ویژه‌ای در میان ده‌ها مهمان سرشناس سیاسی، هنری و ورزشی داشت.

خبرآنلاین نوشت: سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور اسبق کشورمان با استقبال گرم بیش از 500 مهمان مراسم وارد سالن ایوان شمس شد و کنار سرپرست وزارت ورزش، محمد رویانیان و علی فتح‌ا...زاده نشست. از او دعوت شد برای سخنرانی به روی سن برود. حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی صحبت‌های خود را این‌گونه آغاز کرد: بزرگداشت حجازی عزیز در واقع بزرگداشت بزرگی و مردانگی است. ایشان با مناعت‌طبع، کسی بود که دل‌های بسیاری را شاد کرد و به طور کلی بزرگداشت او تکریم فضیلت است و یادش را گرامی می‌داریم.

رئیس‌جمهور دولت هفتم و هشتم ادامه داد: لازم است با توجه به حضور دکتر صالحی‌امیری در سمت سرپرست وزارت ورزش و جوانان که اینجا هستند چند نکته را که متناسب با روح ناصر حجازی و آنچه او می‌خواست، عرض کنم؛ امروز در خبرها آمده برای انتقال یک فوتبالیست به تیم رئال‌مادرید 83 میلیون پوند هزینه شده است. صالحی‌امیری هم می‌گوید ورزش ایران نیازمند 6 هزار میلیارد تومان است که به عبارتی نزدیک به یک‌ششم مبلغ انتقال این بازیکن است و نشان می‌دهد اقتصاد ورزش در سال هزاران میلیارد دلار درآمدزایی در جهان دارد و ورزش امروزه نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشورها ایفا می‌کند.

خاتمی تصریح کرد: من باید به این نکته بپردازم که برای نجات ورزش در کشورمان چه باید انجام دهیم. آیا ورزش باید کماکان دولتی باشد یا بند ناف ورزش را از دولت قطع کنیم؟ دولت باید در جهت بسط زیربناهای ورزش و کمک به تقویت پایه و اساس ورزش کشور و تلاش برای تأمین امکانات برای حضور موفق در عرصه‌های بین‌المللی تلاش کند و باقی امور را به مردم واگذار کند. باید با توجه به مظلومیت ورزش در ایران دولت کمک کند تا ورزش روی پای خود بایستد. در دوره بنده یک طرح جامع ورزشی به صورت علمی و دانشگاهی تدوین شد که البته خالی از عیب هم نبود. براساس این طرح قرار بود دو درصد از درآمد بنگاه‌های اقتصادی در اختیار ورزش قرار گیرد و اینکه تا چه میزان این امر محقق شده باید مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس‌جمهور دوره اصلاحات با اشاره به دو تیم بزرگ کشور گفت: متأسفانه دو باشگاه بزرگ کشور که همه فوتبال ما مدیون آنهاست مشکلاتی دارند و لازم است مشکلات این دو تیم هرچه زودتر برطرف شود که البته مدیران آنها نیز تمام تلاش خود را می‌کنند، البته این صحبت‌های بنده به معنای کوچک شمردن سایر باشگاه‌ها نیست اما رشد استقلال و پرسپولیس موجب رشد فوتبال کشور می‌شود. در کجا سراغ دارید زنان و مردان از هر طیف و طبقه اجتماعی این‌گونه با هم پیوسته شوند یا به خاطر موفقیت ورزشکاران در المپیک به این میزان خوشحالی خود را بروز دهند.

رئیس بنیاد باران به نکته جالبی اشاره کرد و گفت: یکی از خاطرات شیرین من در طول دوران مسئولیتم هنگامی بود که برای اولین‌بار اعلام شد تیم‌ملی ایران در رنکینگ جهانی مقام هفدهم را کسب کرده است ولی الان دارای چه مقامی هستیم؟

خاتمی خطاب به سرپرست وزارت ورزش گفت: آقای صالحی‌امیری، شما فرد شایسته‌ای هستید و برای رشته‌هایی مانند فوتبال باید موانع را برطرف کنید. اینها همان چیزهایی است که حجازی عزیز می‌خواست. همه رشته‌ها مخصوصاً فوتبال علاوه ‌بر نقشی که در اقتصاد دارد یک رشته علمی، هنری، فرهنگی و اجتماعی مهم است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد. ورزش قهرمانی یک ضرورت در عرصه اجتماعی است و اگر ما آن را مانند یک تفریح به حساب بیاوریم قطعاً باخته‌ایم.

سیدمحمد خاتمی در پایان صحبت‌هایش گفت: از مشاهده روی پا ایستادن غلامحسین مظلومی خوشحال شدم و امیدوارم هرچه بیشتر شاهد پیوند استوار میان ورزش و هنر در جامعه باشیم. امیدوارم روح ناصر حجازی عزیز شاد باشد و به همسر ایشان، آتیلا و آتوسای حجازی هم تسلیت و هم تبریک می‌گویم که به نام ایشان شاهد برگزاری این مراسم باشکوه هستیم. خاتمی در پاسخ به این سؤال خبرورزشی که آیا دربی‌ها را تماشا می‌کنید با لبخند پاسخ داد: هرگاه فرصت بوده حتماً تماشا کرده‌ایم.

رئیس‌جمهور اسبق کشورمان درخصوص اینکه پیرامون دربی 77 چه نظری دارید و دوست دارید کدام تیم برنده شود نیز گفت: امیدوارم یک فوتبال زیبا و تماشاگرپسند باشد و مردم از دیدن آن لذت ببرند و در کل دوست دارم این دو تیم همیشه موفق بوده و باعث شادی مردم شوند.

کد خبر 229947
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز