چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک شرکت کانادایی دستبندی اختراع کرده‌ که با به دست کردن آن می‌توان از ضربان قلب به عنوان رمز عبور برای رایانه، تبلت و اسمارت‌فون‌ها استفاده کرد.

دستبند

به گزارش گیزمگ، این دستبندها که Nymi نام دارند محصول شرکتی به نام Bionym بوده و می‌توانند ضربان قلب کاربر را به نشانه‌ای منحصر به فرد تبدیل کند که می‌توان از آن به عنوان ابزاری برای تایید هویت کاربر تجهیزات مختلفی از قبیل اسمارت فون‌ها یا رایانه‌ها استفاده کرد زیرا این دستگاه به شکل بی‌سیم به این تجهیزات در تعامل است.

از زمانی که کاربر این دستبند را به دست کند، تا زمانی که آن را از دست بازکند با اتصال به اپلیکیشن مخصوصش با نامی مشابه،‌ کاربر را با تجهیزات الکترونیکی‌اش متصل نگه خواهد  داشت و درصورتی که فرد دیگری بخواهد از این دستبند استفاده کند،‌ دستبند می‌تواند تفاوت میان ضربان قلب کاربر اصلی و دیگران را تشخیص داده و امکان اجازه از تجهیزات کاربر را به دیگران نخواهد داد.

دستبند

این دستبند‌ها از بلوتوث برای انتقال اطلاعات هویت به تجهیزات استفاده می‌کند و همچنین به حسگر نزدیک‌سنجی،‌ شتاب‌سنج و ژیروسکوپ برای کنترل حرکات و اشاره‌ها برخوردار است.

شرکت سازنده این دستبند برای توسعه اپلیکیشن‌های جدید برای این دستبند که قرار است فروش آن از سال آینده آغاز شود،

اطلاعات تولید آن را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده‌است. این دستبند‌ها درحال حاضر با قیمت 79 دلار برای 25 هزار نفر پیش فروش می‌شوند و پس از آن با قیمت 99 دلار ه فروش خواهند رسید.

کد خبر 229841
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز