گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد با انتقاد از کسانی که از سیاست دولت در کاهش سود بانکی انتقاد می‌کنند تاکید کرد: هدف ما ازکاهش سود بانکی درارتباط با سپرده‌های مردم نیست بلکه در پی‌کاهش سود تسهیلات پرداختی به کشاورزان و صنعتگران هستیم، چراکه بانکها پول دراختیار خود را هرسال تا 5/2بار می‌چرخانند و اوضاع‌آنها درست می‌شود.

رئیس جمهوری در سومین روز سفرخود به استان اصفهان و طبق برنامه ‌اعلام شده با مردم شهرستان‌های اردستان، نائین، نطنز، آران و بیدگل‌ و کاشان دیدار و در جمع آنان سخنرانی کرد.

محمود احمدی نژاد در جمع مردم اردستان ضمن بحث درباره کاهش سود بانک‌ها اظهار داشت:در مسیر مبارزه با فساد به‌ما می‌گویند مواظب باشید اینجا حریم فلان آقا، حزب، دسته و خانواده است.

وی افزود: اگر خیال می‌کنند که با جوسازی و فریاد می‌توانند مانع این اقدام اصلاح گرایانه شوند، بدانند که شکست خواهند خورد.

رئیس جمهوری با اشاره به این که عده‌ای موسسات مالی و اعتباری انحصاری با اختیارات ویژه تأسیس کرده‌اند، تاکید کرد: سراغ هر کدام که می‌رویم به یک گروه برمی‌گردد که از مردم  ۳۲درصد سود بانکی دریافت می‌کنند.

وی انحصار را منشا فساد خواند و گفت: می‌گویند بگذارید آزاد باشند ولی ما می‌گوییم که تا چه حد باید آزاد باشند، اگر اینکه پول سودها کجا می‌رود، فساد نیست، پس فساد چیست؟

احمدی نژاد ادامه داد: ما هر جا می‌رویم با یک فسادی برخورد کنیم، شما می‌گویید اینجا محدوده دم ماست، پایتان را روی دم ما نگذارید، درحالی‌که ما آمده‌ایم که پا روی دم شما بگذاریم.

وی اضافه کرد: یک گروهی که چند مؤسسه مالی در اختیار دارد و هرسال ۵۰۰تا  ۶۰۰میلیارد تومان سود خالص کسب می‌کند با چنین پولی ده روزنامه و قلم به دست راه می‌اندازد تا بتواند سود چندین درصدی از مردم بگیرد.

شرط حمایت

محمود احمدی نژاد در جمع مردم نائین نیز گفت: قدرتهای عالم بدانند که ایران در مسیر فعالیتهای هسته‌ای صلح‌آمیز، قدمی‌عقب نشینی نخواهد کرد.

احمدی نژاد همچنین با اشاره به اینکه خداوند به ما وعده حمایت داده است و شرط این حمایت نیز عمل و انجام تکلیف است، گفت:در ارتباط با مسایل داخلی نیز برخی مبارزه با مفاسد و زیاده‌خواهی عده‌ای را موجب عدم سرمایه‌گذاری در کشور می‌دانند. محمود احمدی نژاد گفت: در جلسه هیات دولت در استان اصفهان، اختصاص سالانه یک درصد از بودجه تأسیسات هسته‌ای نطنز به این شهرستان تصویب خواهد شد. [جزئیات بیشتر]

ابلاغ دستورالعمل جدید بانکی

به گزارش فارس، رئیس جمهوری که جمعه شب در جمع منتخبان استان اصفهان سخن می‌گفت، در پاسخ به درخواست یکی از نمایندگان صاحبان صنایع در این استان که از رئیس‌جمهور خواست زمان پرداخت اقساط وام به این بخش مشخص و از یک ماه به یک سال افزایش یابد با بیان این که بخشی از مقررات بانکی که اصلاح شده است، ابلاغ می‌شود، گفت: پیشنهاد صاحبان صنایع استان اصفهان مبنی بر این که اقساط وام‌های دریافتی از یکسال پس از دریافت وام آغاز شود نیز مورد بررسی و کارشناسی قرار خواهد گرفت.

از استکبار تبعیت نمی‌کنیم

رئیس جمهوری تاکید کردکه ملت ایران تحت هر گونه فشار، جنگ روانی و تحریم، از کشور‌های استکباری تبعیت نخواهد کرد.

محمود احمدی‌نژاد در جمع مردم آران و بیدگل با بیان این مطلب افزود: کشورهای غربی 28 سال است که جمهوری اسلامی ایران را تحریم می‌کنند تا شاید بدین طریق ایران بندگی آنان را بپذیرد، من به آنان اعلام می‌کنم که سخت در اشتباه هستند زیرا ملت ایران آرزوی تبعیت از فرمانهای آنان را هیچ گاه محقق نخواهند ساخت و آنان این آرزو را با خود به گور خواهند برد.

وی افزود: ملت ایران آگاهانه و به لطف خدا و با تمام وجود کرامت و قدرت خود را حفظ خواهد کرد و محال است در این صف‌آرایی سیاسی دشمن کوتاه بیاید و سرسوزنی عقب نشینی کند.

رئیس جمهوری  گفت: کشورهای غربی تلاش می کنند امروز ایران را به هر طریق ممکن بترسانند، بنده در همین جا اعلام می‌کنم که این تصور شما به خاطر این است که شما فکر می‌کنید قدرت بزرگی هستید ولی خبر ندارید که ملت ایران قدرت شما را به حساب نمی‌آورد و از‌هارت و پورت‌های شما هراسی ندارد.

شرط قدرت‌ها

محمود احمدی نژاد در پاسخ به درخواست مردم کاشان برای استان شدن این شهرستان، گفت: دولت بر اساس یک قرارداد در جلسات استانی مطلقا وارد دستور تقسیمات کشوری نمی‌شود.

رئیس جمهوری در جمع مردم کاشان افزود : ایجاد استان و ارتقاء سطح تقسیمات کشوری نیازمند تصویب مجلس است و دولت پس از بازگشت به تهران در این خصوص بر اساس قانون اقدام خواهد کرد.

رئیس جمهوری عصر در جمع مردم کاشان افزود : آنها به ما در جلسات خصوصی می‌گویند ما حاضریم با این شرط به شما اجازه دهیم تا از فناوری هسته‌ای استفاده کنید.

به گزارش ایرنا، وی با بیان این که ملت ایران هیچگاه ذلت سازش با شما را نخواهد پذیرفت ، گفت: بر اساس خواست قدرتهای زورگو وقتی رژیم صهیونیستی در فلسطین جنایت می‌کند و دانش آموزان را در راه مدرسه به گلوله می‌بندد و یا با اشغال عراق مردم این کشور را به خاک و خون می‌کشند ، ما باید ساکت باشیم و جنایتهای آنان را تایید کنیم.

احمدی نژاد با بیان این که ملت ایران برای حرفهای بی‌حساب، بی‌مایه و باطل شما اهمیتی قائل نیست، گفت : شما از بمب و سلاح ما عصبانی نیستید بلکه از همت ، اراده و ایمان و ایستادگی ملت ایران ناراحت هستید.

رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: قدرتهای شیطانی قادر نیستند به ملت ایران کوچکترین آسیبی بزنند و ما به آن‌ها نصیحت می‌کنیم تا بیش از این آبروی خود را نبرند چرا که ملت ایران خواسته‌های غیرقانونی آنها را نخواهد پذیرفت.

کد خبر 22981

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز