همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور در جمع مردم اصفهان، از اتخاذ ‪ ۳۰‬تصمیم مهم برای توسعه این استان خبر داد.

احمدی‌نژاد در جمع مردم اصفهان در میدان امام این شهر افزود: در راستای این تصمیمات بیش از ‪ ۴۰‬شهرک و ناحیه صنعتی برای توسعه صنعت در استان اصفهان ایجاد می‌شود.

وی همچنین از اختصاص 2500 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال‌زایی جوانان خبر داد و از مسئولان و بانک‌های استان خواست، اختصاص این تسهیلات را تسریع کنند تا کارگاه‌ها، مزارع و مراکز خدماتی با سرعت بیشتری ایجاد شود.

احمدی‌نژاد، تصمیم‌سازی برای اجرای ‪ ۴۵‬طرح زیربنایی و تأسیساتی را از دیگر برنامه‌های دولت در استان اصفهان اعلام کرد و گفت: این طرح‌ها شامل پنج طرح ایجاد راه اصلی، هفت طرح توسعه راه‌آهن، قطار شهری، ساماندهی بافت‌های فرسوده و توسعه مسکن در مناطق شهری و روستایی‌است.

وی تسریع در انتقال آب به فلات مرکزی ایران با ایجاد پنج سد و ایجاد تونل انتقال آب و توسعه شبکه‌های آبیاری را از دیگر برنامه‌های دولت در این استان اعلام کرد.

رئیس‌جمهور، تعداد طرح‌های آموزشی، بهداشتی و ورزشی دولت برای استان اصفهان را ‪ ۶۵‬ طرح عنوان کرد.

احمدی‌نژاد گفت: مردم اصفهان در بیش از ‪ ۴۰۰‬سال از تاریخ ایران پرچمدار سازندگی برای همه ایران زمین بوده‌اند و امروز نیز مأموریت ما ساختن کشوری قدرتمند است.

وی تصریح کرد: در برخی از بخش‌ها نیازمند اقدامات سریع هستیم که یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها تلاش همه جانبه برای ایجاد اشتغال برای جوانان است.

کد خبر 22832

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز