محمود احمدی نژاد در جمع مردم نائین گفت: ملت ایران اهل منطق و گفت و گو و طالب حق است و سرسوزنی اضافه بر حق قانونی خود نخواسته و نخواهد خواست.

به‌گزارش  ایرنا، احمدی نژاد صبح‌شنبه 5 خرداد در سومین روز از بیست و نهمین سفر استانی هیات دولت به استان اصفهان افزود: ملت ایران اجازه نخواهد داد تا احدی سر سوزنی از حق آنها را پایمال کند.

وی گفت که قدرتهای عالم بدانند که ایران در مسیر فعالیتهای هسته‌ای صلح‌آمیز، قدمی عقب نشینی نخواهد کرد و این ملت تصمیم‌خود را برای پیمودن راه روشن و پرافتخار پیشرفت و ترقی گرفته است.

احمدی نژاد تاکید کرد:اگر صد برابر قدرتهای عالم جمع شوند قادر نخواهند بود این ملت را یک قدم به عقب نشینی وادار کنند.

وی تصریح کرد: ملت ایران روی پای خود ایستاده و برای ساختن کشور نیاز به کسی ندارد و خود ، کشور را خواهد ساخت و بر اوج قله عزت جهانی خواهد نشاند.

وی با بیان این که ما باید انجام وظیفه کنیم، گفت : برخی در ارتباط با مسایل داخلی و خارجی می‌گویند، باید کوتاه آمد و از حق مسلم خود چشم پوشی کرد ولی این عده باید بدانند که دستور خدا و اسلام این است که ما در مقابل این زورگویی‌ها ایستادگی کنیم و زیر بار آن نرویم.

رییس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد:برخلاف نظر برخی، دفاع از حقوق ملت در ارتباط با موضوع هسته‌ای تندروی نیست و ملت ایران هوشیار، مقاوم و الهی در مقابل هرکس که بخواهد در مقابل این زیاده‌خواهی‌ها کوتاه بیاید یا تسلیم شود، ایستاده است.

احمدی نژاد با بیان این‌که برخی ما را از مواضع مترقی‌خود در قبال مسایل جهانی می‌ترسانند و نهی می‌کنند،افزود:عده‌ای‌که می‌گویند این مواضع شما فلان ابرقدرت را ناراحت و عصبانی می‌کند و ممکن است به‌شما آسیب برساند، از اندیشه اسلامی و تبعیت از انبیا فاصله گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه خداوند به ما وعده حمایت داده و شرط این حمایت نیز عمل و انجام تکلیف است،گفت:در ارتباط با مسایل داخلی نیز برخی مبارزه با مفاسد و زیاده‌خواهی عده‌ای را موجب عدم سرمایه‌گذاری در کشور می‌دانند.

رییس جمهوری افزود: عده‌ای در لباس دلسوزی، وقتی تصمیم به برخورد با مدیر رانت خواری گرفته می‌شود،می‌گویند برخورد با مفاسد مانع سرمایه‌گذاری می‌شود و با چنین استدلالی می‌خواهند بگویند که خدای ناکرده، سرمایه‌داران ما فاسد هستند.

احمدی نژاد همچنین بر برخورد با رباخواری تاکید کرد و گفت : خدای متعال از رباخواری به عنوان جنگ با خود یاد می‌کند ولی امروز برخی در جامعه ما می گویند نباید با این موضوع برخورد کنیم.

وی افزود: این عده باید بدانند که ما مامور به انجام وظیفه هستیم و باید با فساد و ربا مبارزه کنیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه شهر نائین دیار علما، عرفا ، اندیشمندان ، هنرمندان و مجاهدان است، افزود: مردم نائین با تاریخ کهن ، فرهنگی غنی و ایمانی سرشار با سخت کوشی و نجابت همواره در خدمت عزت و استقلال و عظمت ایران زمین بوده‌اند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه وقتی نام نائین می‌آید برخی به یاد فرش، عبا و سایر هنرهای بسیار ارزشمند و جاودانه این دیدار می‌افتند،گفت:نائین علاوه بر این اینکه در زمینه هنر دارای برجستگی است، در خصوص ارزشهای والاتر و بالاتر نیز جایگاه ویژه دارد.

وی افزود: نائین شهری است که در دل کویر در طول تاریخ و با سختی و تحمل مرارت ایستاده و در هر عصری شایسته‌ترین ، مومن‌ترین و پاکترین انسانهای والا را به ایران، اسلام و جهان بشریت عرضه کرده است که بیشتر آنان نیز دارای نام مبارک "حسین" هستند.

رییس جمهوری، نائین را شهرستان"حسینی‌های مخلص و مجاهد و مومن" خواند و گفت : روحیه حسینی در این شهر موجب شد تا در دوران "دفاع مقدس" مردان این دیار حسین گونه در جبهه‌ها حضور یابند و امروز شهیدان و جانبازان نائین طلایه‌داران سلسله بلند، نشان و فرهنگ مردم این دیارند.

احمدی نژاد همچنین اختصاص ‪ ۷۰۰‬میلیارد ریال اعتبارات اشتغالزا، ایجاد دو ناحیه صنعتی، چهار منطقه نمونه گردشگری ، تخصیص بودجه برای انتقال آب به نائین و شهرهای مسیر رااز جمله برنامه‌های هیات دولت برای این شهرستان ذکر کرد.

گازرسانی به خور و بیابانک، احداث مجتمع فرهنگی و هنری و کتابخانه مرکزی نائین، تصویب گازرسانی به خور و بیابانک ،تخصیص اعتبار برای احیای قناتهای نائین،تجهیز و تکمیل دانشگاه پیام نور و یک واحد دانشگاهی درخورو بیابانک از دیگر خبرهای سازندگی احمدی نژاد برای مردم نائین بود.

کد خبر 22921

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز