همشهری آنلاین: آخرین آمارهای رسمی از افزایش قابل ملاحظه قیمت خرید و فروش مسکن و اجاره‌بها در نیمه دوم سال گذشته خبر می‌دهند.

مسکن آپارتمان

به گزارش ایسنا آخرین بررسی که مرکز آمار ایران از معاملات ثبت شده در سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور در نیمه‌ دوم 91 برای تمام شهرهای کشور انجام داده است، بیانگر افزایش 49.5 درصدی قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی و 30.2 درصدی اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در نقاط شهری کشور در نیمه دوم سال گذشته نسبت به نیمه دوم سال 90 است.

بر اساس این گزارش متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور 624 هزار و 500 تومان بوده که نسبت به دوره قبل 37.4 درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل 58.4 درصد افزایش داشته است.

همچنین متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور یک میلیون و 232 هزار و 900تومان بوده که نسبت به دوره قبل 28.5 درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل 49.5 درصد افزایش یافته است.

این در حالیست که متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور حدود 5800 تومان بوده که نسبت به دوره قبل 9.9 درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل 30.2 درصد افزایش داشته است.

کد خبر 229671
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز