همشهری آنلاین: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: مساله سوریه در دستور کار اجلاس جی ۲۰ در سن پترزبورگ قرار ندارد، اما مسکو برای گفتگو در باره این موضوع آمادگی دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، لاوروف روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مایته نکوئنا ماشابان همتای آفریقای جنوبی خود گفت: گروه 20 کشور صنعتی صرفا برای حل مسایل مالی و اقتصادی ایجاد شده است و در دستور کار این اجلاس بحث در باره مساله سوریه قرار ندارد.

وی افزود: اما سران هر کشور شرکت کننده در اجلاس سن پترزبورگ می توانند هر مساله ای را مطرح کنند و برای گفتگو در باره مساله سوریه آماده می شویم.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: سرانجام راهکار سیاسی برای حل مسایل سوریه برتری خواهد یافت.

وی همچنین یادآوری کرد: مدارکی که آمریکا برای اثبات اتهام دولت سوریه در بکارگیری سلاح شیمیایی ارائه می دهد هیچ گونه اطلاعات مشخصی ندارد.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: در زمان حاضر شاهد درخواست برخی طرف ها در سطح بین المللی از آمریکا هستیم که خواهان بمباران گسترده سوریه هستند و از واشنگتن می خواهند اقدامات خود را به تهاجم نقطه ای محدود نکند.

لاوروف هشدار داد: اگر اقداماتی که آمریکا علیه سوریه اعلام کرده است تحقق بیابد، صرف نظر از سخنان بیان شده در باره برگزاری کنفرانس ژنو2، این کنفرانس بین المللی را به زمان نامعلومی به تاخیر می اندازد و حتی ممکن است این نشست هیچگاه برگزار نشود.

کد خبر 229476
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز