یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
۰ نفر

معرفی فیلم> علی مولوی: اصغر فرهادی در ششمین تجربه‌ی سینمایی‌اش، قدمی بسیار بزرگ برداشته و این‌بار دایره‌ی مخاطبانش را بزرگ‌تر از همیشه در نظر گرفته است.

درباره‌ی «گذشته»...

او این‌بار درامی متفاوت را درباره‌ی طلاق و مشکل‌های یک نوجوان و دو کودکی می‌سازد که درگیر رابطه‌ی والدینشان می‌شوند. این‌جا فرهادی از زوایه‌ای متفاوت با «جدایی نادر از سیمین» به این موضوع وارد می‌شود.

فرهادی با «گذشته»، خود را به‌عنوان یک فیلم‌ساز مؤلف معرفی کرده و مثل سابق، نشانه‌هایی از خودش را در فیلم پنهان کرده است. او حقیقت‌های پنهان داستانش را، ذره ذره به مخاطب نشان می‌دهد تا پایان داستان قابل پیش‌بینی نباشد و از طرفی یک‌بار دیگر پایان داستانش را باز می‌گذارد تا هر بیننده‌ای، به پایان ماجرا فکر کند.

آپاراتچی پیشنهاد می‌کند، اگر هنوز این فیلم را ندیده‌اید و منتظرید چند ماه بعد، آن را به شکل دی‌وی‌دی ببینید، این‌کار را نکنید! لذت تماشای نماهای بی‌نظیری که محمود کلاری فیلم‌برداری و اصغر فرهادی کارگردانی کرده، روی پرده‌ی سینما، لذت دیگری است، حالا می‌خواهد نسخه‌ی زبان اصلی‌اش باشد یا نسخه‌ی دوبله‌اش.

 

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۱۲گذشته (1392)

کارگردان: اصغر فرهادی

بازیگران: بِرِنیس بِژو، علی مصفا، پائولین بورلِت، طاهر رحیم، بابک کریمی و...

خلاصه‌ی داستان: «احمد»، چهار سال پس از جدایی از همسر فرانسوی‌اش به در خواست او راهی پاریس می‌شود تا مراحل اداری طلاقشان را طی کند و متوجه آشفتگی «لوسی»، دختر همسر سابقش می‌شود و...

کد خبر 229137
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز