همشهری‌آنلاین: اولین جلسه هم‌اندیشی کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی با حضور مدیران ادارات روابط‌عمومی و آموزش بانک‌ها و بیمه‌ها و به میزبانی روابط‌عمومی بانک صادرات برگزار شد.

کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی

در این جلسه مدعوین و اعضای شورای سیاست‌گذاری کنفرانس در خصوص نحوه برگزاری و محتوایی که در آن ارایه خواهد شد، به تبادل نظر پرداختند.

بر اساس این گزارش، سید غلامرضا کاظمی دینان از پیشکسوتان روابط‌عمومی و رئیس شورای سیاست‌گذاری کنفرانس با بیان اهداف و برنامه‌های مربوط به آن گفت: برای نخستین بار شاهد هستیم در یک نشست هم‌اندیشی برای برگزاری کنفرانسی علمی، مدیران و نمایندگان ادارات و حوزه‌های آموزش نیز در جمع روابط‌عمومی‌ها حضور دارند که این موضوع حکایت از بالندگی بیشتر و تعامل مناسب میان این واحدها است. وی با اعلام اینکه نتیجه این تعامل منجر به ثمربخش‌تر شدن آموزش‌های ارائه شده می‌شود اظهار امیدواری کرد کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی با مشارکت نخبگان روابط‌عمومی، تبلیغات و رسانه به اهداف خود دست یابد.

در ادامه، دکتر داود زارعیان استاد دانشگاه و دبیرکل کنفرانس، ضمن بیان این موضوع که روابط‌عمومی حرفه‌ای باید خدمات حرفه‌ای ارایه دهد گفت : متاسفانه تاکنون نگاه حرفه‌ای به روابط عمومی وجود نداشته است و صرفاً براساس یکسری آموزش‌های تکراری و توانمندی‌های شخصی کار را پیش بردیم؛ در صورتی که در دنیای امروز اگر حرفه‌ای عمل نکنیم محکوم به شکست و تباهی خواهیم بود.

وی اهداف حرفه‌ای‌گرایی را مواردی چون ابهام‌‌زدایی، اطلاع‌یابی، حذف محرمانگی و اعتماد‌سازی برشمرد و افزود: در نظر داریم در اولین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی بستری فراهم شود که کارشناسان و کارگزاران روابط‌عمومی پاسخ سوالات خود را در خصوص نحوه حرفه‌ای عمل کردن را از اساتید و مجربین این رشته دریافت کنند.

در ادامه این جلسه اعضای شورای سیاست‌گذاری به تبیین ضرورت برگزاری کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی پرداختند و شرکت‌کنندگان نقطه‌نظرات و پیشنهادات خود را برای برگزاری هرچه بهتر کنفرانس مطرح کردند.

اولین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی 29 مهرماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود و دبیرخانه کنفرانس از هم اکنون اقدام به ثبت‌نام متقاضیان می‌کند.

مجموعه‌ای از اطلاعات این همایش در سایت www.i-pr.ir در دسترس علاقمندان است.

کد خبر 228997
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز