همشهری آنلاین: سی و یکمین دوره پیکارهای جودوی قهرمانی جهان با حضور ۶۳۰ جودوکار از ۱۲۳ کشور جهان از روز دوشنبه (۴ شهریور) به میزبانی برزیل در "ریودوژانیرو" آغاز ‌شد.

Judo Team

در روز نخست جودوکاران وزن 60- کیلوگرم به روی تاتامی رفتند که تیم ملی ایران نماینده‌ای نداشت. سه‌شنبه هم رقابت‌های وزن 66- کیلوگرم برگزار ‌شد.

به گزارش مهر،‌ جودوکاران کشورمان مسابقات خود را از روز چهارشنبه ششم شهریور آغاز می‌کنند، جایی‌که مبارزات وزن 73- کیلوگرم برگزار می‌شود.

در این روز سعید ملایی اولین نماینده ایران است که در گروه A دور نخست را استراحت دارد و سپس به دیدار "ویکتور اسکورتوف"، جودوکار مولداویای الاصل تیم ملی امارات می‌رود. این جودوکار اماراتی رنکینگ 15 جهان را در اختیار دارد. ملایی در صورت برتری به مصاف یکی از جودوکاران اسپانیا، موزامبیک یا چین تایپه خواهد رفت.

الیاس علی‌اکبری دومین نماینده تیم ملی ایران در این وزن در گروه C، دور نخست استراحت دارد و سپس باید با یکی از جودوکاران نیوزیلند، جمهوری چک یا اسلوونی مبارزه کند. در این وزن 79 جودوکار حضور دارند.

پنجشنبه هفتم شهریور در رقابت‌های وزن 81- کیلوگرم دو نماینده دیگر ایران به دیدار رقبای خود می‌روند. در این وزن 73 جودوکار شرکت دارند که سعید مرادی در گروه B ابتدا باید با "مارتینز" از کوبا مبارزه کند. مرادی در صورت برتری "تومیسلاو ماریناجوویچ" از کرواسی با رنکینگ 24 جهان را پیش رو دارد. این جودوکار جوان ایران که اولین حضور خود را روی تاتامی جهانی تجربه می‌کند، در صورت رسیدن به دور سوم به مصاف برنده مبارزه اکوادور و اتریش می‌رود.

امیر قاسمی‌نژاد، دیگر جودوکار تیم ملی ایران در این وزن در گروه C دور اول استراحت دارد و سپس با " هولو الیسو" از آنگولا پیکار می‌کند. قاسمی‌نژاد دور سوم برنده مبارزه جودوکاران السالوادور و ایتالیا را پیش رو خواهد داشت.

آخرین نماینده جودو ایران در این پیکارها جواد محجوب است که روز شنبه نهم شهریورماه در وزن 100- کیلوگرم و در گروه B دور نخست را استراحت دارد. وی سپس باید با برنده دیدار جودوکاران الجزایر و ازبکستان مبارزه کند. یکی از جودوکاران لتونی، اوکراین یا بلاروس نیز حریف دور سوم جواد محجوب هستند. در این وزن 48 جودوکار حضور دارند.

رقابت‌های جودو قهرمانی جهان به مدت شش روز در برزیل برگزار می‌شود.

 

کد خبر 228932
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز